اخبار گردشگری

دست ساخته هنرمند خاتم ساز شیرازی در موزه لندن به نمایش گذاشته شد

به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، حیدر علی زاهدیان افزود: این اثر هنری که یک جعبه جواهرات پنج ضلعی تمام خاتم است توسط مهدی فولادفر، طراحی و ساخته شده است.
او بیان کرد: این جعبه جواهرات خاتم در سال ۱۳۹۰ در نخستین دوره داوری اعطای نشان ملی برتری و مرغوبیت آثار صنایع دستی موفق به دریافت نشان شد و پس از آن در مرحله بین المللی این رقابت در سال ۲۰۱۲ مُهر اصالت سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) را از آن خود کرد.
زاهدیان اظهار داشت: این اثر هنری، مورد توجه و ارزیابی مسئولان موزه ویکتوریا و آلبرت لندن قرار گرفت و پس از بررسی های کارشناسی متعدد، به گنجینه موزه آلبرت لندن افزوده شد.
خالق این اثر هنری نیز بیان کرد: به درخواست موزه تورنتو کشور کانادا، یک اثر دیگر در دست تولید دارم که مقرر شده به بخش آموزش این موزه تعلق گیرد.
مهدی فولاد فر، هدف از واگذاری این دست ساخته به این موزه غنی، شناخته شده و معتبر دنیا را پُر مخاطب بودن موزه یاد شده در عرصه بین المللی و شناساندن خاتم به عنوان هنر اصیل شیراز به سایر نقاط دنیا و علاقه مندان به هنر عنوان کرد. این هنرمند خاتم ساز اظهار داشت: قابلیت ها و استعداد هنری جوانان در زمینه های مختلف صنایع دستی در استان فارس و دیگر نقاط کشور قابل رقابت با سایر هنرمندان در دنیاست و جوانان هنرمند ایرانی می توانند با خودباوری، آثار فاخری را در این عرصه تولید و ارائه کنند.
موزه ویکتوریا و آلبرت که در منطقه برامپتون لندن واقع شده از نهادهای عمده فرهنگی محسوب می شود و به سبب برخورداری از ذخائر غنی آثار هنری از برترین موزه های دنیا به شمار می آید و همچنین و بزرگ‌ترین موزه جهان از حیث هنرهای تزیینی است.
این موزه در فضایی به وسعت ۵٫۱ هکتار در سال ۱۸۵۲ میلادی تاسیس شده و بیش از ۴٫۵ میلیون اشیای گوناگون در آن نگهداری می شود.
آثار و اشیای موجود در این موزه متعلق به پنج هزار سال و قبل از دوران باستان تا به امروز و مشتمل بر فرهنگ‌های اروپا، شمال آمریکا، آسیا و شمال آفریقاست.
۷۳۶۸ /۶۱۱۸
دریافت خبر: حمیدرضا خلیقی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


هنرخاتم سازی


موزه لندن