اخبار گردشگری

در صورت مرگ یک مسافر در هواپیما،مهمانداران ایرلاین های معروف چه می کنند؟

شاید کسی توقع نداشته باشد که در سفری برای تعطیلات ،هنگامی که هواپیما در حال پرواز است،مرگ به سراغ اش بیاید.اما مرگ مسئله ای گریزناپذیر است.

به گزارش “توریسم آنلاین” در صورت بروز چنین مسئله ای ،مهمانداران هواپیما آموزش های لازم را دیده اند تا هرچه سریعتر بدن شخص متوفی را از نظر دیگر مسافران پنهان کنند.

مرگ ناگهانی در حین پرواز

هواپیمایی سنگاپور،در صورت بروز چنین حادثه ای،قفسه های مخصوص نگهداری جسد را تعبیه کرده است.البته امکان انجام این کار بستگی به شلوغی هواپیما و تعداد مسافران نیز دارد.در صورت ازدحام،شخص متوفی را با پتویی پوشانده و تا آخر سفر به همین حالت باقی خواهد ماند.

اگر این حادثه اندکی پس از بلند شدن هواپیما اتفاق بیافتد،هواپیما می تواند برای انتقال جسد دوباره به فرودگاه بازگردد.

شرکت “بریتیش ایرویز” با آموزش کارکنان خود ،به آنها توصیه کرده که با نهایت احترام با شخص متوفی رفتار کنند.آنها باید جسد را به خلوت ترین بخش هواپیما برای مثال بخش “فرست کلاس” انتقال دهند و سپس به تسکین غم و اندوه همراهان مسافر بپردازند.

در “رایان ایر” فضاهای مختلف هواپیما درصورت بروز چنین حادثه ای بیمه هستند و در صورت نیاز امکان فرود اضطراری خواهد بود.

مرگ ناگهانی در حین پرواز

سخنگوی هواپیمایی “کانتاس” می گوید:”مرگ های ناگهانی در این هواپیما به ندرت اتفاق افتاده و در صورت لزوم ،مهمانداران ،آموزش های لازم برای رعایت احترام به شخص متوفی،دیده اند.”

اغلب اوقات در اکثر شرکت های هواپیمایی ،در صورت بروز مرگ های ناگهانی معمولا هواپیما به مسیر خود ادامه می دهد.
در برخی موارد،مسافران تا خارج کردن جسد،نمی توانند پیاده شوند.

مرگ ناگهانی در حین پرواز

در سال ۲۰۰۷ ،خانم ۷۰ ساله ای در بریتیش ایرویز –دهلی نو،لندن- جان باخت و از قسمت اکونومی به فرست کلاس انتقال یافت.مسافر صندلی کنار شخص متوفی که متوجه تکان های غیر عادی و ارادی مسافر کناری شد،هنگامی که فهمید او مرده بسیار شوکه شد.

مهمانداران هواپیما در صورت بروز حادثه برای همکارانشان نیز،آموزش لازم را دیده اند.در سال ۲۰۰۹ خلبان هواپیمای –بروکسل به نیوآرک- بر اثر حمله قلبی فوت شد و دستیاران او ۲۴۷ مسافر را به سلامتی به مقصد رساندند.

مرگ ناگهانی در حین پرواز

+ ۵ مخالفم – ۰