اخبار گردشگری

روستای آلوارس پایلوت صنایع دستی شهرستان سرعین شد

جهانگیر شهبازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این روستا اقدامات خوبی برای راه ‌اندازی کارگاه های صنایع دستی آغاز شده و معاونت صنایع دستی استان اردبیل نیز از ایجاد دارهای قالی در این منطقه حمایت می کند.
وی با بیان اینکه با معرفی فعالان این عرصه به بانک‌ ها تلاش می‌کنیم صنعتگران و هنرمندان از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند، گفت: با همکاری سازمان تامین اجتماعی پوشش بیمه‌ ای فعالان این عرصه نیز آغاز شده است.
او افزود: با حضور در نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری برپا شده در استان، محصولات تولید شده سرعین در حوزه صنایع دستی در رشته های گلیم، جاجیم، ورنی، خورجین، سنگ‌ های قیمتی و نیمه قیمتی، کیف ‌دوزی و تولید لباس‌ های محلی به نمایش گذاشته شد.
او اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ نفر از علاقمندان به این حوزه در بخش تولید محصولات صنایع دستی فعالیت کرده و با راه‌ اندازی کارگاه‌ های انفرادی برای توانمند سازی آنها تلاش می شود.
وی به راه ‌اندازی بازارچه صنایع دستی در سرعین و آلوارس اشاره کرد و گفت: در حوزه گردشگری نیز برای حضور بیشتر گردشگران ارتقای وضعیت هتل‌ها و مراکز اقامتی سرعین در دستور کار قرار گرفته و در یک سال اخیر در ارتقای ظرفیت این مراکز اقامتی اقدامات خوبی آغاز شده است.
او اظهار کرد: ارتقای کیفیت مراکز اقامتی و هتل ‌های سرعین در دستور کار است و امیدواریم تا پایان امسال سه مورد از هتل ‌های سرعین به هتل چهار ستاره ارتقا یابد.
شهرستان سرعین با دهها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس از مناطق گردشگر پذیر کشور در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
آلوارس به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم شش ماه از سال رتبه نخست کشور را دارد و این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی که در آن ایجاد شده نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب گردشگران خارجی ، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۶/۶۰۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


صنایع دستی


سرعین