اخبار گردشگری

موزه سنگ و فسیل مهدیشهر به سامانه امنیتی و افزایش فضا نیاز دارد

حسن پاکزادیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان فضایی در حال اضافه شدن به موزه فسیل و سنگ مهدیشهر است، اما برای به نمایش گذاشتن تعداد بیش از هزار و ۵۰۰ قطعه سنگ و فسیل در این موزه کافی نیست.
وی تصریح کرد: ۸۵۰ قطعه فسیل، انواع سنگهای زینتی، کانی ها و ۶۵۰ قطعه سنگ های معدنی در موزه فسیل و سنگ مهدیشهر وجود دارد و مربوط به دوران های تاریخی گذشته تا دوره معاصر است.
پاکزادیان با اشاره به این که هیچ گونه بودجه تبلیغاتی برای موزه فسیل و سنگ مهدیشهر در نظر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که بخش خصوصی این اشیا را جمع آوری کرده و به موزه تبدیل شده است، موزه فسیل و سنگ مهدیشهر به حمایت مسوولان نیاز دارد.
مسوول موزه فسیل و سنگ مهدیشهر بیان داشت: یکی از راه های جذب گردشگر توضیحات مسوول و راهنما در مورد اشیا تاریخی موجود در موزه فسیل و سنگ مهدیشهر است که گاهی در این زمینه توجه لازم وجود ندارد.
وی به سابقه موزه عشایری سنگسری با ۹ سال و موزه مهر و سکه کومش سمنان به مدت چهار سال اشاره کرد و گفت: موزه سنگ و فسیل مهدی شهر از نوروز ۹۵ راه اندازی شده و نوپا محسوب می شود و باید بیشتر حمایت شود.
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد فسیل های جمع آوری شده در این موزه برای رشته کوه البرز، ۲۵ درصد از سایر نقاط کشور و پنج درصد از کشورهای خارجی است، اضافه کرد: ۴۵ درصد سنگ های زینتی و کانی های جمع آوری شده از حاشیه مرکزی کویر ایران، ۲۵ درصد از مناطق مختلف کشور و ۳۰ درصد از کشورهای دیگر خریداری شده است.
وی با اشاره به این که سنگ ها در موزه فسیل و سنگ مهدیشهر به ۲ بخش سیلیکات و غیرسیلیکات تقسیم شده است، خاطر نشان کرد: سیلیکات ها سنگ های زینتی و غیرسیلیکات ها سنگ های معدنی هستند، در برخی سنگ های معدنی این موزه الماس، یاقوت، فیروزه و لاجوردی قرار دارد.
مسوول موزه سنگ و فسیل مهدیشهر اضافه کرد: ۵۰ هزار قطعه فسیل در مجموعه آرشیو وابسته به این موزه نگهداری شده و هنوز به نمایش گذاشته نشده و این مجموعه توانسته یک موزه در داخل مدرسه های ۲ استان کیش و قزوین راه اندازی کند.
۱۰ موزه در استان سمنان وجود دارد که موزه مهر وسکه کومش سمنان، موزه عشایری شهرستان مهدیشهر و موزه سنگ و فسیل مهدیشهر از جمله موزه‌های این استان است.
۷۳۴۴/۶۱۰۳ خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*

‘;

$.ajax({
type: “Post”,
url: “/NetServices/Ajax.aspx/SendToFriend”,
data: “{data:'” + data + “‘, enterd: ‘” + enterd + “‘ , captcha:'” + captcha + “‘ }”,
contentType: “application/json; charset=utf-8”,
dataType: “json”,
success: function (msg) {

if (msg.d == “”) {
//alert(‘با موفقیت ارسال شد’);
ResultText.innerHTML = “”+ divbody;
} else {
alert(msg.d);
ResultText.innerHTML = oldhtml;

}
ctl00_ctl00_ContentPlaceHolder_ContentPlaceHolder_NewsContent4_Ajaxsendfriend_uc1_Captcha_US1_chanagesecurecode();

},
error: function () {
ResultText.innerHTML = “error”;
}
});

}

function ShowPopup(layer, obj) {

$(“.popup”).colorbox({ width: “350px”, inline: true, href: “#ResultText” });
//var objLayer = document.getElementById(layer);
//doPopup(objLayer,obj)
}

ارسال به دوستان

نام:

ایمیل گیرنده:

برای ارسال به چندین ایمیل از علامت , استفاده کنید

Captcha: