اخبار گردشگری

۲۵ میلیارد ریال در منطقه نمونه گردشگری آبگرم محلات سرمایه گذاری شد

علی مشهدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرمایه گذاری جدید با اجرای پنج طرح ساخت خانه مسافر توسط بخش خصوصی در منطقه نمونه گردشگری محلات تابستان امسال با اخذ مجوز کلید خورد.
وی بیان کرد: ۱۵ واحد اقامتی هم در سال جاری با آورده شخصی سرمایه گذاران مرمت و بازسازی شدند که برای هر واحد ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دلیجان و محلات افزود: سرمایه گذاران بومی از بخش خصوصی در این منطقه نمونه گردشگری با سیاست های تشویقی دولت روز به روز در افزایش مشارکت ترغیب می شوند.
مشهدی بیان کرد: سرمایه گذارانی متقاضی در قالب طرح های اشتغالزایی روستایی در منطقه نمونه گردشگری تا ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با بازپرداخت هشت درصدی حمایت می شوند.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دلیجان و محلات افزود: مقدمات و زیر ساخت های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در ۴۰ هکتار اراضی این منطقه در طرح هادی ۴۸۰ هکتاری فراهم شده است.
مشهدی بیان کرد: هر سرمایه گذار که بخواهد در این منطقه طرحی را اجرا کند، زمین دولتی در اختیارش قرار می گیرد و تسهیلات بانکی با بازپرداخت تک رقمی عاید آن می شود.
وی گفت: زیر ساخت های آب، برق و راه دسترسی آسان در این منطقه فراهم است و برای فراهم شدن زیرساخت های لازم و تهیه طرح در این منطقه تاکنون یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
مشهدی افزود: سرمایه گذاران می توانند با کسب مجوز لازم با توجه به فراهم شدن زیر ساخت های لازم اقدام به سرمایه گذاری در این منطقه کنند.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دلیجان و محلات افزود: با شروع تعطیلات تابستانی حضور گردشگران در جاذبه چشمه های منحصر به فرد درمانی آبگرم این شهرستان چشمگیر است.
مشهدی افزود: ۵۰ واحد اقامتی با ظرفیت هریک ۲۰ نفر برای ارائه خدمات و اسکان مسافران و گردشگران در مجاور چشمه های آبگرم محلات ساماندهی شده و عوامل خدمات رسان و امدادی در آن ها مستقر است.
وی، فعال شدن هتل آبگرم با ظرفیت اسکان و خدمات رسانی ۱۰۰ نفر و تعمیر و تجهیز سرویس های بهداشتی را از دیگر تمهیدات اندیشیده شده در این منطقه پرتردد در تعطیلات تابستانی عنوان کرد.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دلیجان و محلات افزود: ۱۵ استخر و چشمه شنا در آبگرم محلات با امکانات و کنترل بهداشتی آماده استفاده گردشگران است و هر استخر ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر را در یک زمان تعیین شده دارد.
وی اظهارکرد: ورود و خروج مسافران برای نخستین بار در اماکن اقامتی ثبت می شود و تعرفه واحدهای اقامتی بر اساس درجه بندی و نرخ مصوب از گردشگران با صدور فاکتور دریافت می شود.
مشهدی گفت: ۶ واحد اقامتی هفته گذشته به دلیل صادر نکردن فاکتور و رعایت برخی موارد بهداشتی در این شهرستان مهر و موم شد.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری محلات و دلیجان یادآور شد: چشمه های آبگرم محلات به دلیل برخورداری از خواص درمانی متعدد از گذشته های دور مورد توجه مردم بوده و استحمام در آب این چشمه ها موجب سلامتی جسم و جان می شود.
این مسئول گفت: آبگرم محلات از سرمایه های دیرینه گردشگری استان است و این منطقه در سال ۱۳۸۵ به عنوان منطقه نمونه گردشگری به تصویب هیات دولت رسید که با تصویب نامه منطقه نمونه گردشگری،این مجموعه به دهکده آبگرم نامگذاری شد و دارای طرح تفضیلی و طرح هادی به وسعت ۴۰۰ هکتار شد که باید به تبع آن از زیر ساخت های راه دسترسی، آب، برق و گاز برخوردار شود.
وی گفت: جاذبه های طبیعی شهرستان محلات پر بازدید کننده ترین جاذبه های طبیعی در سطح استان مرکزی هستند به طوری که در ایام تعطیلات روزانه بیش از ۱۵هزار نفر گردشگر سلامت از این اماکن طبیعی استفاده و بازدید می کنند.
چشمه های آب گرم محلات در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی این شهرستان در نزدیکی روستای نینه از دهستان خورهه شهرستان محلات از توابع استان مرکزی واقع شده و شامل چندین چشمه آب گرم است که آب گرم با دبی و حجم جوشش بالا از این چشمه ها ، گاهی دمای آن به ۱۰۰ درجه سانتیگراد نیز می رسد.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی ۵۵ هزار نفر جمعت و در فاصله ۱۱۵ کیلومتری اراک قرار دارد.
۷۲۷۷/۶۰۱۳/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*

‘;

$.ajax({
type: “Post”,
url: “/NetServices/Ajax.aspx/SendToFriend”,
data: “{data:'” + data + “‘, enterd: ‘” + enterd + “‘ , captcha:'” + captcha + “‘ }”,
contentType: “application/json; charset=utf-8”,
dataType: “json”,
success: function (msg) {

if (msg.d == “”) {
//alert(‘با موفقیت ارسال شد’);
ResultText.innerHTML = “”+ divbody;
} else {
alert(msg.d);
ResultText.innerHTML = oldhtml;

}
ctl00_ctl00_ContentPlaceHolder_ContentPlaceHolder_NewsContent4_Ajaxsendfriend_uc1_Captcha_US1_chanagesecurecode();

},
error: function () {
ResultText.innerHTML = “error”;
}
});

}

function ShowPopup(layer, obj) {

$(“.popup”).colorbox({ width: “350px”, inline: true, href: “#ResultText” });
//var objLayer = document.getElementById(layer);
//doPopup(objLayer,obj)
}

ارسال به دوستان

نام:

ایمیل گیرنده:

برای ارسال به چندین ایمیل از علامت , استفاده کنید

Captcha: