اخبار گردشگری

۲۰۸ اقامتگاه بومگردی در اصفهان در حال فعالیت است

اقامتگاه بومگردی، اقامتگاهی برای گردشگران است که ساختار بومی خدمات، محصولات و فعالیت‌های گردشگری، آن را از دیگر الگوهای اقامتی مانند هتل‌ها و مهمان‌پذیرها متمایز می‌کنند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان فریدون اله یاری روز شنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان افزود: اقامتگاه های بومگردی در راستای توسعه پایدار گردشگری در شهرستان های استان و حتی در روستاها برای بهره مندی فرهنگی و اقتصادی مردم محلی و گردشگران از خرده فرهنگ ها ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: تلاش شده است تا از توسعه اقامتگاه های بومگردی حمایت شود به گونه ای که در چهار سال گذشته کل اقامتگاه بومگردی استان ۵۰ باب و بیشتر در ۳ شهرستان بویژه شهرستانهای کویری استان همانند خور و بیابانک مستقر بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: یکی از مهمترین سیاست های ما در این زمینه توسعه گردشگری به ویژه در غرب و جنوب استان بود و بر این اساس هم اینک شاهد رشد فزآینده اقامتگاه ها و استقبال مردم محلی از ایجاد این اقامتگاه ها در غرب استان اصفهان برای اولین بار هستیم.
وی همچنین با بیان اینکه اصفهان برای موج جدید سفرهای تابستانی در شهریور ماه آماده می شود گفت: تمامی اقامتگاه های استان با ظرفیت کامل و همچنین تمامی کمیته های ستاد سفر استان از آمادگی لازم برای خدمات رسانی به گردشگران تابستانی برخوردار هستند.
اله یاری در ادامه به توسعه گردشگری در پهنه استان اشاره کرد و افزود: در ۵ ماه اول سالجاری با رشد گردشگران داخل استانی مواجه بودیم به گونه ای که آمارها نشان می دهد در روزهای تعطیل شهرستان های گردشگر پذیر استان مملو از گردشگران داخل استانی است.
وی خاطرنشان کرد: این نکته وظیفه همگی ما را در راستای تسریع در توسعه زیرساختهای گردشگری در شهرستانهای استان سنگین می سازد.
رشد گردشگری در استان اصفهان در مدت چهار سال اخیر به چهار برابر شده و آمار گردشگران خارجی در این مدت به ۹۰۰ هزار نفر رسیده است.
استان اصفهان رتبه اول اقامتگاه بوم‌گردی و کرمان و یزد در رتبه دوم و سوم در کشور قرار دارند.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
این استان دارای ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر است که از این تعداد ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
گ/۶۹۹۴ / ۶۰۲۲ خبرنگار:آرزو فلاح – انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*

‘;

$.ajax({
type: “Post”,
url: “/NetServices/Ajax.aspx/SendToFriend”,
data: “{data:'” + data + “‘, enterd: ‘” + enterd + “‘ , captcha:'” + captcha + “‘ }”,
contentType: “application/json; charset=utf-8”,
dataType: “json”,
success: function (msg) {

if (msg.d == “”) {
//alert(‘با موفقیت ارسال شد’);
ResultText.innerHTML = “”+ divbody;
} else {
alert(msg.d);
ResultText.innerHTML = oldhtml;

}
ctl00_ctl00_ContentPlaceHolder_ContentPlaceHolder_NewsContent4_Ajaxsendfriend_uc1_Captcha_US1_chanagesecurecode();

},
error: function () {
ResultText.innerHTML = “error”;
}
});

}

function ShowPopup(layer, obj) {

$(“.popup”).colorbox({ width: “350px”, inline: true, href: “#ResultText” });
//var objLayer = document.getElementById(layer);
//doPopup(objLayer,obj)
}

ارسال به دوستان

نام:

ایمیل گیرنده:

برای ارسال به چندین ایمیل از علامت , استفاده کنید

Captcha: