اخبار گردشگری

توسعه ارتباطات بین المللی از الزامات صنعت گردشگری ایران است

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان روز پنجشنبه به نقل از ‘ جعفر جعفری ‘ افزود: برقراری ارتباط خوب و سازنده با کشورهای جهان، ما را در توسعه گردشگری یاری می کند.
وی افزود: باید جزو دهکده جهانی باشیم تا صنعت گردشگری توسعه پیدا کند و حضور نداشتن در این دهکده، زمینه رشد و بالندگی صنعت گردشگری ایران را فراهم نخواهد کرد.
وی که در ‘همایش گردشگری و اثر آن در توسعه پایدار و اکوسیستم های کارآفرینی’ در اصفهان سخن می گفت، ادامه داد: صلح و امنیت، زیرساخت های فیزیکی، برنامه ریزی دقیق، ارتباطات گسترده از دیگر ضروریات صنعت گردشگری است و برای توسعه صنعت گردشگری باید همه بخش ها همسو با هم رشد کنند.
این محقق، صنعت گردشگری را همچنین نیازمند حرکت تدریجی و مستمر دانست و گفت: در این صنعت باید حرکت آرام و تدریجی داشت و نباید یک مرتبه شهر و مردم را غافل گیر و هیجانی رفتار کرد.
جعفری همخوان و همساز بودن میهمان و میزبان را مؤلفه مهم صنعت گردشگری بیان کرد و گفت: بین گردشگر و مردم باید از لحاظ رفتاری و فرهنگی تناسب وجود داشته باشد.
وی خواستار ایجاد هتل ها و رستوران های کوچک متناسب با حجم گردشگر فعلی شد و ادامه داد: ساخت هتل ها و ستوران های بزرگ در شرایطی که حجم گردشگر اندک است منطقی نیست.
جعفری با اشاره به سفر ۱۲۰ میلیون چینی در سال به اقصی نقاط جهان گفت: ایران باید جذب بخشی از این گردشگران را در دستور کار قرار دهد و برای آنان محیط و غذای مناسب فراهم کند، گردشگران چینی می توانند بازار مناسبی برای گردشگری اصفهانی مهیا کنند.
وی تمرکز بر جمعیت مسلمان جهان و قرار دادن آنان به عنوان جامعه هدف گردشگری ایران را پیشنهاد کرد و گفت: برای جذب این جمعیت باید برنامه ریزی دقیقی انجام شود تا این بازار برای صنعت گردشگری ایران حفظ شود .
استاد رشته گردشگری دانشگاه ویسکانس آمریکا، آشنایی مشاغل مرتبط با گردشگری با زبان گردشگران را یکی از الزامات این بخش دانست و گفت: در کشورهای گردشگر پذیر یک خدمتکار رستوران با پنج زبان برای پذیرایی از گردشگران آشنایی دارد.
جعفری با اشاره به وجود نظرات متعدد و برخی مخالف صنعت گردشگری خاطرنشان کرد: نباید هایی که مطلوب جامعه در صنعت گردشگری است باید مشخص شود و برای آن برنامه ریزی کرد.
وی افزود: تمرکز بر بایدها ممکن است فرصت های بسیاری را از دست بدهد و از طرفی نتیجه چندانی حاصل نکند.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: شهر اصفهان را آنچنان که دوست داریم باید به جهانیان معرفی کنیم و میزبان می تواند مهمان متناسب با فرهنگ خود را جذب کند.
این پژوهشگر گردشگری اضافه کرد: ایران به صنعت گردشگری نیاز دارد که به افزایش کیفیت زندگی کمک کند و برای گردشگران یک جای مناسب برای دیدن و یک جای مناسب برای زندگی ایجاد کند.
به گزارش ایرنا، گردشگری و صنعت توریسم در ایران در حال تجربه رشدی کم سابقه است، تنها در سال ۱۳۹۵بیش از ۶ میلیون گردشگر خارجی از ایران بازدید داشته‌اند که درآمدزایی معادل هشت میلیارد دلار از این محل ایجاد شد.
استان اصفهان نیز همواره از اصلی ترین مقاصد گردشگران به شمار می رود، در این استان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.
براساس اعلام مسئولان استان اصفهان، ورود گردشگران خارجی به این استان پس از برجام ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.
تا پایان سال ۹۱ آمار گردشگران خارجی به اصفهان ۶۰ هزار نفر بود که این تعداد در پایان سال ۹۵ به ۲۸۰ هزار نفر افزایش یافت.
در سال های اخیر توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری در استان اصفهان مورد توجه جدی قرار گرفته و ۲۸۳ طرح گردشگری در این استان درحال اجراست.
این استان دارای ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر است که از این تعداد ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
ت/۶۰۲۰/ ۲۰۹۳ ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

‘;

$.ajax({
type: “Post”,
url: “/NetServices/Ajax.aspx/SendToFriend”,
data: “{data:'” + data + “‘, enterd: ‘” + enterd + “‘ , captcha:'” + captcha + “‘ }”,
contentType: “application/json; charset=utf-8”,
dataType: “json”,
success: function (msg) {

if (msg.d == “”) {
//alert(‘با موفقیت ارسال شد’);
ResultText.innerHTML = “”+ divbody;
} else {
alert(msg.d);
ResultText.innerHTML = oldhtml;

}
ctl00_ctl00_ContentPlaceHolder_ContentPlaceHolder_NewsContent4_Ajaxsendfriend_uc1_Captcha_US1_chanagesecurecode();

},
error: function () {
ResultText.innerHTML = “error”;
}
});

}

function ShowPopup(layer, obj) {

$(“.popup”).colorbox({ width: “350px”, inline: true, href: “#ResultText” });
//var objLayer = document.getElementById(layer);
//doPopup(objLayer,obj)
}

ارسال به دوستان

نام:

ایمیل گیرنده:

برای ارسال به چندین ایمیل از علامت , استفاده کنید

Captcha: