اخبار گردشگری

ارتقای میراث فرهنگی دامغان با سالانه چهار میلیارد تومان میسر می‌شود

معصومه داوودیان عصر چهارشنبه در نشست خبری در دامغان، با اشاره به اینکه دامغان شهری است که همه دوران های تاریخی را به چشم دیده اما با این سابقه تاریخی مهجور مانده است، افزود: در بخش اعتبارات استانی سال گذشته ۴۹۰ میلیون اعتبار برای دامغان در نظر گرفته شد که ۱۵۰ میلیون تومان تخصیص یافت و امسال ۶۰۰ میلیون اعتبار مصوب شده است که امیدواریم به طور کامل تخصیص یابد.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان ادامه داد: سرفصل اعتبارات بودجه استانی شامل آموزش و ترویج صنایع دستی، ایجاد کارگاه صنعتی، مرمت و حفظ بناهای تاریخی، آموزش و ترویج امر گردشگری، بازسازی بقاع متبرکه است که ۷۰ درصد این اعتبار صرف مرمت و بازسازی بناهای تاریخی می‌شود.
داوودیان، به اعتبارات ملی میراث فرهنگی دامغان اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک میلیارد تومان اعتبار ملی به این اداره اختصاص یافت که تا پایان شهریور برای کف فرش بازار دامغان، استحکام بخشی قلعه امیریه، مرمت کامل برج طغرل، سنگ فرش گام اول و ایجاد فضای سبز در چشمه علی، اتمام مرمت فضای داخلی امامزاده قاسم صید آباد و عملیات بیرونی آن و … هزینه شد.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان عنوان کرد: با توجه به مسایل متفاوت سه حوزه کاری صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، برای هرکدام اعتبار جداگانه لازم است.
داوودیان در خصوص ایجاد خانه مسافر و اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان دامغان گفت: در حال حاضر شهرستان دامغان دارای ۲ خانه بوم گردی دارای مجوز، یک خانه مسافر و یک خانه بوم گردی در حال دریافت مجوز است و ۵۰ درخواست از سوی مالکان بناهای تاریخی در حال بازبینی و رفع نواقص است.
وی تصریح کرد: با توجه به امضای تفاهم نامه بین میراث فرهنگی و بنیاد مسکن مقرر شد برای تعمیرات و آغاز به کار خانه های بوم گردی ۱۵ میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد به صورت مرحله ای به مالکان بناهای تاریخی اختصاص داده شود.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان ، به افزایش ۷۰ درصدی ورود گردشگر داخلی و خارجی به دامغان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۳۵۰ گردشگر خارجی از آثار تاریخی این شهرستان بازدید کردند و از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۴۵۰ گردشگر خارجی از کشورهای هند، ژاپن، چین، آلمان، فرانسه، آمریکا و ایتالیا آثار تاریخی دامغان را بازدید کردند، در سال گذشته مهمانسرای جهانگردی دامغان پذیرای ٨۰۰ گردشگر خارجی بود.
شهرستان دامغان در سال ۹۱ مجوز تبدیل نمایندگی به اداره میراث فرهنگی را دریافت کرد و در سال ۷۹ به عنوان هفتمین شهر تاریخی ایران شناخته شد و دارای بیش از ۲ هزار اثر تاریخی است که از این تعداد ۵۰۰ اثر برای ثبت شناسایی شده و ۱۲۶ اثر به ثبت ملی رسیده است.
۹۸۵۶/۶۱۰۳ خبرنگار: میثم اسماعیلی** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*

‘;

$.ajax({
type: “Post”,
url: “/NetServices/Ajax.aspx/SendToFriend”,
data: “{data:'” + data + “‘, enterd: ‘” + enterd + “‘ , captcha:'” + captcha + “‘ }”,
contentType: “application/json; charset=utf-8”,
dataType: “json”,
success: function (msg) {

if (msg.d == “”) {
//alert(‘با موفقیت ارسال شد’);
ResultText.innerHTML = “”+ divbody;
} else {
alert(msg.d);
ResultText.innerHTML = oldhtml;

}
ctl00_ctl00_ContentPlaceHolder_ContentPlaceHolder_NewsContent4_Ajaxsendfriend_uc1_Captcha_US1_chanagesecurecode();

},
error: function () {
ResultText.innerHTML = “error”;
}
});

}

function ShowPopup(layer, obj) {

$(“.popup”).colorbox({ width: “350px”, inline: true, href: “#ResultText” });
//var objLayer = document.getElementById(layer);
//doPopup(objLayer,obj)
}

ارسال به دوستان

نام:

ایمیل گیرنده:

برای ارسال به چندین ایمیل از علامت , استفاده کنید

Captcha: