اخبار گردشگری

استحکام بخشی و مرمت بناهای تاریخی فراهان ۲ میلیارد ریال نیاز دارد

به گزارش ایرنا، صغری نیک پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه های مرمتی و اعتبار مناسب در حوزه نگهداری و مرمت ابنیه تاریخی فراهان در سال گذشته تخصیص نیافت و اقدامات انجام شده در سطح مرمت جزئی و دفع خطر از برخی بناهای تاربخی با شرایط حاد بود.
وی گفت: پیشبرد فصل کاوش های آتشکده فردقان و مرمت بنای آن، تداوم انجام اقدامات استحفاظی در شهر زیر زمینی زلف آباد و ایجاد نگهبانی و تاسیسات خدمات فروش بلیط به علت استقبال چشمگیر مردم در این سایت از جمله بخش هایی است که نیاز به تخصیص اعتبار در سال جاری دارد.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: مرمت و بازسازی امامزاده های وروان و نظام آباد و استحکام بخشی و ترمیم بنای کاروان سرای دولت آباد که در حال حاضر از شرایط مناسبی برخوردار نیست نیز از دیگر اقدامات در دست اجرا در سال ۹۶ است که باید برای آن اعتبار تخصیص شود.
نیک پور ادامه داد: ساماندهی حجره ها، دفع خطر، ترمیم ایمنی بام، استحکام بخشی و بازسازی سازه و بخش های مختلف این بناهای تاریخی از جمله اقداماتی است در که در صورت تخصیص اعتبار مناسب در سال ۹۶ اجرایی می شود.
وی عنوان کرد: آخرین اعتبار شاخص در راستای انجام اقدامات ذکر شده که برای بناهای تاریخی شهرستان فراهان تعلق گرفته در سال ۹۴ و به صورت امانی بوده است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: ۶۲ اثر فراهان تاکنون در فهرست آثار ملی ثبت شده است که از جمله آن می توان به ثبت معنوی جشن تیرگان، هشت آرامگاه و بقعه مذهبی و یک مجموعه آتشکده اشاره کرد.
بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
فراهان از توابع استان مرکزی است که دارای ۲ بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین با ۲۸ هزار و ۹۹۴ نفر جمعیت است.
۷۱۱۴/۶۰۱۳/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


فراهان


استان مرکزی