اخبار گردشگری

وزیر فرهنگ آذربایجان از همتای ایرانی خود تقدیر کرد

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا در نامه ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان که به حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد تقدیم شده بود، خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

به نمایندگی از سوی وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان و از جانب خود، افتخار دارم که ژرف ترین قدردانی و سپاسگزاری خود را بابت کمک های جنابعالی برای برگزاری هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در روزهای سوم تا نهم ژوئیه ٢٠١٧ حضورتان ابلاغ نمایم.
با کمک ها و همکاری چشمگیر و شایسته جنابعالی در خلال هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان، نمایشگاه هفته عکس سینمای جمهوری آذربایجان، هفته فرهنگی آذربایجان ، کنسرت مشترک هنرمندان ایران و جمهوری آذربایجان و دیگر فعالیت های فرهنگی با موفقیت در تهران و اصفهان برگزار شد. همه این فعالیت های فرهنگی ، دیدار مقامات صنعت گردشگری جمهوری آذربایجان و ایران و به نمایش گذاشتن توانمندی های گردشگری جمهوری آذربایجان بی تردید سهم بسزایی در همکاری و تعامل بین دو کشور همسایه خواهند داشت.
برگزاری جلسات مختلف بین اعضای هیئت نمایندگی جمهوری آذربایجان و مقامات دولتی جمهوری اسلامی ایران از اهمیت فراوانی برای بحث های مربوط به همکاری های دوجانبه در عرصه های فرهنگ و گردشگری برخوردار است.
هر گونه تلاش مشترک در جهت تحکیم روابط میان جمهوری آذربایجان و ایران و همچنین برگزاری هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان و ایران به گسترش تفاهم و پیوندهای دوستانه و گفتمان میان دو ملت کمک خواهند کرد و زمینه را برای همکاری های بیشتر فراهم خواهند آورد.
با امید به همکاری های ثمربخش دو جانبه و عرصه های بین المللی ، به نمایندگی از سوی وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان بار دیگر از همکاری های شما صمیمانه سپاسگزارم.

به گزارش ایرنا، هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان از ۱۳ تا ۱۷ تیرماه جاری ( سوم تا هفتم ژوئیه ۲۰۱۷) همزمان در سه نقطه تهران برگزارشد. برگزاری کنسرت ، سه تار نوازی و همچنین آواز خوانی و اجرای ارکستر سمفونیک توسط گروه آذربایجانی از جمله این مراسم بود. همچنین در این رویداد آثار هنرمندان آذربایجانی در زمینه های مختلف موسیقی، تجسمی، صنایع دستی، فرهنگی و هنری و… از دیگر ثار به نمایش گذاشته به شمار می آمد.
وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان به اصفهان و شیراز نیز سفر کرد. هفته فیلم آذربایجان نیز در این ایام برگزار شد.
وزرای فرهنگ جمهوری آذربایجان و ایران چند دوره مذاکره انجام داده و پیرامون همکاری در خصوص برگزاری هفته های فرهنگی در دو کشور، نمایشگاههای مشترک فرهنگی و هنری، هفته فیلم، ترجمه فیلم و کتاب به دو زبان فارسی و آذری، موضوع تبادل نسخ خطی دیجیتالی و همکاریهای کتابخانه های ملی دو کشور توافق کردند.

فراهنگ** ۱۳۵۵** ۱۸۲۳
دریافت:‌علی اکبر قزوینیان ** انتشار: طاهره نبی اللهی


Contact Editor-in-chief:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین