اخبار گردشگری

اجرای طرح میقات الرضا (ع) زمینه ساز توسعه گردشگری مذهبی در گلستان

به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا از این اداره کل، حجت الاسلام سیف الله سهرابی اظهار داشت: همه ساله گذر گردشگران و زائران بی شماری از اقصی نقاط کشور در فصل تابستان به گلستان سفر می کنند و یا از این استان گذر می کنند که علاوه بر توانمندی گردشگری این منطقه ، وجود امکانات در حوزه مذهبی و بهره گیری از آن می تواند توسعه توریسم مذهبی را باعث شود.
وی گفت: اجرای طرح میقات الرضا (ع) می تواند نسخه شفابخشی برای رونق گردشگری مذهبی در گلستان بوده که لازمه آن بهره گیری از فرصت ها، تامین زیرساخت ها و تامین امکانات مورد نیاز در اماکن مذهبی استان است.
به گفته وی؛ طرح میقات‎الرضا (ع) درگلستان با هدف استفاده و بهره‎مندی زائران از فرصت زمانی برای زیارت طراحی شده و در امامزادگان واقع درمسیر زائران مشهد مقدس و گردشگران شمال اجرا می شود.
حجت الاسلام سهرابی افزود :در اجرای طرح برنامه ریزی شده است که در امامزادگان واقع در مسیر اصلی گذر زائران و گردشگران زیرساخت های خدماتی، امکانت اسکان زائران فراهم و برنامه‎های آموزش علمی نیز به زائران ارائه شود.
مدیر کل اوقاف گلستان گفت: از مجموع امامزادگان استان، ۱۰ امامزاده واقع در مسیر اصلی برای اجرای طرح میقات الرضا (ع) نیازمند ساماندهی و تجهیز هستند.
وی اظهار داشت: همه ساله مسافران بیشمار از استان گلستان گذر می کنند که باید از این فرصت نهایت بهره را برده و امکانات مراکز مذهبی و گردشگری استان را توسعه داد تا شاهد اقامت بیشتر گردشگران در استان باشیم.
استان گلستان واقع در شمال کشور علاوه بر حاذبه های گردشگری طبیعی ، تاریخی، فرهنگی، قومی ، دارای جاذبه های زیارتی در نقاط مختلف همچون امامزاده یحیی بن زید (س) در شهر گنبدکاووس، اق امام در مسیر آزادشهر – مینودشت، امامزاده عبدالله (س) در شهر گرگان، خالد نبی در ۵۵ کیلومتری شمال شهر کلاله در شرق گلستان است.
طبق آمار ارائه شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از این استان هرساله حدود ۲۰ میلیون گردشگر و زائر به این استان سفر کرده و یا برای حضور در دیگر استان های شمالی و خراسان رضوی عبور می کنند.
۶۲۰۴/۱۶۴۸
تنظیم : علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین