اخبار گردشگری

راه اندازی اولین کاروان پیوند با حضور ۱۵۰ صنعتگر صنایع دستی در یزد

فاطمه دانش یزدی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نوزدهمین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه کاروانی تحت عنوان پیوند در دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان حضور دارد اظهار داشت: این نمایشگاه از ۱۴ الی ۱۸ تیرماه سالجاری در محل دائمی نمایشگاه های استان برپا می شود که صنعتگران و هنرمندان در حوزه بامبو، حصیر و بوریا در کارگاههای زنده تبادل اندیشه می کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه کاروان پیوند با حضور هشت استان کشور در دهمین نمایشگاه شرکت می کند تصریح کرد: هنرمندان حصیر باف از مناطق شمالی و جنوبی کشور در این نمایشگاه فعالیت خواهند داشت.
وی هدف از برگزاری کاروان پیوند را ایجاد نوآوری در صنایع دستی بویژه حصیربافی عنوان و خاطر نشان کرد: صنعت حصیربافی استان به دلیل وجود نخلستانهای متعدد در بافق است و می تواند به عنوان یک برند برای این شهرستان ثبت جهانی شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد همچنین افزود: اشتغال پایدار در صنایع دستی یکی از ارکان اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.
وی گفت: اشتغال پایدار و خود اشتغالی جامعه ی هدف در صنایع دستی استان یزد و حمایت از صنعتگران می تواند باعث ترغیب در خرید صنایع دستی و افزایش سودآوری در این حوزه شود.
بافق تنها شهرستان استان یزد است که دارای نخلستان های انبوه می باشد و مواد اولیه صنایع حصیری از شاخ و برگ و الیاف درخت خرما تامین می شود.
بافق با ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلومتری یزد قرار دارد.
۷۵۴۳ / ۶۱۹۷ خبرنگار: اصغر عسکری** انتشار: فلاح
irnayazdd

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین