اخبار گردشگری

تجهیز موزه های مازندران به کارگاه مرمت اشیای تاریخی

مریم الطافی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پیگیری اداره کل میراث فرهنگی مازندران و ضرورت راه اندازی کارگاه مرمت اشیای تاریخی منجر به این شد سازمان میراث فرهنگی با ساخت و راه اندازی نخستین کارگاه مرمت در این استان موافقت بکند .
وی ادامه داد : این کارگاه مرمت اشیای تاریخی که با برخورداری از تجهیزات مورد نیاز و کارشناسان مرمت برای انجام این کار می باشد.
مسئول امور موزه های مازندران با اشاره به وجود موزه تاریخی ساری ، آمل و بابل در استان ، گفت : آثار تاریخی و باستانی زیادی در این سه موزه قرار دارد که در طول زمان نیاز به بازسازی و مرمت می باشند .
وی افزود : هم اکنون برای حفاظت و بازسازی این آثار تاریخی پس از طی مراحل هماهنگی باید کارشناسان مرمت موزه ملی ایران با تجهیزات و امکانات به مازندران بیایند تا این کار را انجام دهند .
الطافی اضافه کرد : با وجود امکانات ، تجهیزات و نیروی انسانی کارشناس در حوزه مرمت به صورت متمرکز در قالب کارگاه مرمت اشیای تاریخی این کار راحت تر و در هر زمان مورد نیاز انجام می شود .
وی با اشاره به اینکه کارگاه مرمت و حفاظت اشیا و اموال فرهنگی و تاریخی در موزه تاریخی ساری راه اندازی می شود ، گفت : تمامی هزینه تجهیز این کارگاه توسط سازمان میراث فرهنگی کشور تامین می شود .
مسئول اداره موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت :هفته گذشته با حضور کارشناسان مرمت سازمان میراث فرهنگی کشور یکصد قلم شی تاریخی و باستانی استان مازندران مرمت و بازسازی شد .
وی که قدمت این اشیا را متعلق به عصر آهن اعلام کرد ، افزود : این آثار شامل اشیای تاریخی موجود در مخزن و ویترین موزه ساری و اشیای نویافته از کاووش محوطه باستانی وستمین کیاسر بود .
مازندران ۱۱ موزه و ۲ سایت موزه دارد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
۲۰۹۶/۱۸۹۹

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین