اخبار گردشگری

۱۱ پروژه اقامتی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسیر توسعه گردشگری استان در طول یکسال گذشته هموارتر شده است، از بهبود قابل ملاحظه شاخص های حوزه گردشگری در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن خبر داد و افزود: با اتمام پروژه های فوق حدود شش هزار تخت به ظرفیت فعلی اماکن اقامتی افزوده می شود و تعداد تخت های اقامتگاه های استان به ۱۴ هزار خواهد رسید.
وی اظهار کرد: پارسال شاهد اجرای برنامه‎‎های متعددی در سطح ملی و بین المللی از جمله برگزاری اجلاس وزاری گردشگری کشورهای آسیایی، نشست منطقه ای سفرا و استانداران، نشست های مشترک با مدیران بخش دولتی و خصوصی کشورهای همسایه همچون ارمنستان، ترکیه و آذربایجان در راستای ارتقای همکاریهای مشترک و تبادل گردشگر و جذب سرمایه گذار به منظور توسعه اماکن اقامتی با شرکت های خارجی بودیم.
آبدار خاطر نشان کرد: اجرای این برنامه ها نشان دهنده آن است که صنعت گردشگری این استان روی ریل توسعه قرارگرفته است.
وی با اشاره به طرح های سرمایه گذاری در حوزه تاسیسات گردشگری، گفت: با ۱۶ طرح سرمایه گذاری موافقت اولیه صورت گرفته که موجب رشد ۶۰ درصدی در این بخش شده و همچنین موافقت اصولی با ۲۷ طرح، رشد ۴۴۵ درصدی را به همراه داشته است.
آبدار ادامه داد: با افتتاح سه هتل، سه هتل آپارتمان و دو مهمان پذیر در سال گذشته تعداد هتل های آذربایجان شرقی به ۳۵ واحد، هتل آپارتمان ۱۹ و مهمان پذیر به ۷۴ واحد افزایش داده شد و تعداد واحدهای پذیرایی بین راهی و سفره خانه های سنتی نیز در سطح استان نیز رشدی با ۳۵ درصدی به ۲۶۱ واحد رسیده است.
وی افزود: در بازدیدهای نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و مراکز اقامتی و پذیرایی مشخص شد که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۴۵، ۳۰ و ۲۵ درصد رشد داشته است و استانداردسازی ۱۱ واحد اقامتی در سطح استان با رشد ۱۲۰ درصدی، نشان از عزم جدی اداره کل در مسیر کیفی سازی خدمات گردشگری در استان دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت آموزش در این بخش، گفت: برای اولین بار مجوز برگزاری دوره تخصصی آموزش طبیعت گردی و هتلداری در استان صادر شده است و همچنین برگزاری دوره های آموزش تخصصی ویژه مدیران و مدیران فنی و دوره های دانش افزایی برای راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در یکسال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.
آبدار اظهار کرد: پارسال ۳۰۰ نفر راهنما در مقاطع مختلف به کار گرفته شده اند که افزایش ۲۰ درصدی داشته و تعداد مراکز اطلاع رسانی گردشگری نیز چهار برابر شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته با برگزاری و شرکت در ۱۸ جشنواره و نمایشگاه در سطح ملی و بین المللی شاهد رشد ۵۰ درصدی در این بخش بوده ایم.
آبدار، فراهم سازی زیرساخت‎ لازم در جذب گردشگر را مهم برشمرد و گفت: اقلام فرهنگی متنوعی توسط دبیرخانه ستاد اجرائی سفر در میان مسافران و گردشگران خارجی چاپ و توزیع می شود که در این راستا با مشارکت بخش خصوصی و با هدف معرفی استان، ۶۰ هزار جلد نقشه و یازده هزار عنوان کتابچه چاپ و توزیع شده که به ترتیب رشد ۱۰۰ و ۱۲۰ درصدی در مقایسه با مشابه سال گذشته داشت.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین