اخبار گردشگری

کیوسک های صنایع دستی در ۳۰ نقطه آذربایجان غربی راه اندازی می شود

جلیل جباری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی آذربایجان غربی افزود: در صدد هستیم با راه اندازی این کیوسک ها در راستای فروش صنایع دستی هنرمندان گام های بلندتری برداریم.
وی اضافه کرد: برای ارومیه برنامه ویژه ای داریم و علاوه بر کیوسک ها، بازارچه هایی نیز در نقاط مختلف شهر از جمله پایانه مسافربری راه اندازی می کنیم.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی ۵۸ منطقه نمونه گردشگری دارد، اظهار کرد: در ۲ سال اخیر ۱۲ سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده بودند که در هشت منطقه نمونه گردشگری استان سرمایه گذاری کنند که از این تعداد، ۶ سرمایه گذار طرح تفصیلی خود را تاکنون ارائه نداده اند بنابراین مجوز سرمایه گذاری آنها لغو می شود.
به گزارش ایرنا، تعیین هیات امنای مسجد بازار ارومیه، رفتارشناسی گردشگران آذربایجان غربی، نقش موزه ها در جذب گردشگران، بررسی مردم شناسی مساکن روستایی حوزه دریاچه ارومیه و انجام پژوهش برای جایگزین کردن شغل برای ساکنان روستاهای اطراف دریاچه ارومیه که شغل خود را از دست داده اند از جمله محورهای مطرح شده در کارگروه میراث فرهنگی بود.
در این جلسه هادی طباطبایی محقق و پژوهشگر فرهنگی در حوزه میراث و بهرام رضا زاده در حوزه سرمایه گذاری به کارگروه تخصصی میزاث فرهنگی با اکثریت آرای اعضای جلسه جذب شدند.
آذربایجان غربی ۵۸ منطقه نمونه، ۱۳ مسیر بکر و ۲۰۰ روستای زیبا برای جذب گردشگر دارد.
روستای پردانان پیرانشهر، جزایر و روستاهای اطراف دریاچه ارومیه، روستای سوله دوکل در بخش سیلوانا ارومیه، روستای بند ارومیه، روستای سهولان مهاباد، روستای احمدآباد تکاب و روستای باغچه جوق ماکو از جمله مناطق روستایی با ظرفیت بالا برای گردشگری در آذربایجان غربی محسوب می شوند
۸۱۳۵/۲۰۹۳ ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین