اخبار گردشگری

بوم گردی، یکی از محورهای توسعه گردشگری در استان کردستان است

به گزارش خبرنگار ایرنا امیر قادری روز سه شنبه در اولین کارگروه گردشگری کردستان در سال ۹۶ افزود: در قالب این طرح و با مدیریت صحیح، از یک هکتار باغ، می توان ۵۰۰ میلیون ریال، درآمد کسب کرد.
وی با بیان اینکه حوزه گردشگری نقش بسیار مهمی در توسعه استان دارد ادامه داد: در کنار کار کشاورزی با ایجاد تفرجگاه تفریحی، می توان به نوعی از باغات و مراتع برای ایجاد درآمد نیز بهره برد.
وی اظهار کرد: بخش ها و ارگان های مختلف استان، با تعامل نزدیک می توانند زمینه ایجاد چنین طرح هایی را فراهم کرده و برای توسعه گردشگری و اشتغال در کردستان گام بردارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان با بیان اینکه تغییر کاربری تحت شرایطی خاص امکان پذیر است اضافه کرد: سازمان ها نباید با ایجاد موانع، راه را برای توسعه گردشگری استان، محدود کنند.
قادری افزود: ارگان های مرتبط می توانند از ظرفیت قانون به نوعی بهره برده و برای تسهیل توسعه گردشگری اقدام کنند مشروط به اینکه خط قرمزها رعایت شود.
وی به ایجاد خانه های گردشگری روستایی در پالنگان و اورامان اشاره و اظهار کرد: وام هایی را با نرخ سود هشت درصد برای این حوزه اختصاص دادیم که موجب اشتغال زایی و تثبیت جمعیت روستایی این مناطق خواهد شد.
اقامتگاه بوم گردی اقامتگاهی برای گردشگران است که ساختار بومی خدمات، محصولات و فعالیت‌های گردشگری، آن را از دیگر الگوهای اقامتی مانند هتل‌ها و مهمان‌پذیرها متمایز می‌کنند.
۷۳۵۵/۶۱۰۸
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین