اخبار گردشگری

صنایع دستی خراسان شمالی توسط بازرگانان سایر استان ها صادر می شود

علی عابدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از مشکلات و آسیب ها در زمینه صادرات صنایع دستی تولیدی این استان نبود بازرگان و تاجر فعال در زمینه صادرات صنایع دستی است.
وی افزود: به همین علت، صنایع دستی استان توسط بازرگانان و تجار سایر استان ها صادر می شود.
عابدی خاطرنشان کرد: این امر سبب می شود که صنایع دستی برای صادرات دست به دست شوند و سود آن نصیب دیگران شود.
وی تصریح کرد: اگر بازرگان فعال در زمینه صادرات صنایع وجود داشته باشد، تولیدات صنعتگران برای صادرات دست به دست نمی شد و سود حاصل ازفروش وعرضه آن نصیب تولیدکنندگان استان می شود.

*لزوم عرضه صنایع دستی با بسته بندی مناسب
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: یک نیاز اساسی برای موفقیت در بازاریابی جهانی و توسعه صادرات صنایع دستی، عرضه این محصولات با بسته بندی مناسب است.
وی افزود: تلاش داریم تا اقلامی که به عنوان بسته بندی صنایع دستی به کار برده می شوند، خود از تولیدات صنعتگران و هنرمندان باشد و به عنوان صنایع دستی به کار برده شود.

* ۲۰ قلم صنایع دستی با بسته بندی مناسب عرضه می شود
عابدی گفت: اکنون حدود ۲۰ قلم از صنایع دستی استان با بسته بندی مناسب عرضه می شوند اما نیاز است در زمینه تولید اقلام مناسب برای استفاده در بسته بندی صنایع دستی بیشتر تلاش شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: یکی از برنامه های حمایتی از هنرمندان و صنعتگران، کمک به ترویج و توسعه تولید این محصولات است.
وی افزود: اقدام برای ثبت ملی آثار و ثبت جهانی صنایع دستی از دیگر اقدامات حمایتی از این تولیدکنندگان است.
به گفته وی اکنون ۴۳ اثر از صنایع دستی استان در آثار ملی به ثبت رسیده است و چهار اثر نیز نشان یونسکو دریافت کرده اند.
عابدی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا امسال شماری از آثار استان برای ثبت در آثار ملی معرفی شوند.
وی با بیان اینکه سال گذشته داوری آثار برای معرفی آثار هنرمندان انجام نشد تصریح کرد: تاکنون برای معرفی ۳۰ اثر برنامه ریزی شده است اما افزایش این رقم محتمل است.

* راه اندازی ۲ بازارچه عرضه صنایع دستی
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: برای توسعه بازاریابی صنایع دستی امسال ۲ بازارچه عرضه صنایع دستی دایر می شود.
وی با بیان اینکه این بازارچه ها توسط بخش خصوصی راه اندازی می شود اظهار کرد: هنوز میزان سرمایه گذاری برای ایجاد این بازارچه ها مشخص نیست.
وی برگزاری نمایشگاه عرضه صنایع دستی استان را از دیگر برنامه های استان در سال جاری عنوان کرد و گفت: امسال هفتمین نمایشگاه صنایع دستی استان در دهه سوم مردادماه در بجنورد مرکز استان برگزار می شود.
عابدی درباره بیمه اجتماعی صنعتگران و هنرمندان گفت: بیمه اجتماعی هنرمندان از دو سال گذشته انجام نشده است و نیاز است تا پیگیری ها در این باره در سطح بالاتر انجام شود.

* عرضه صنایع دستی در فروشگاه مجازی
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: برای توسعه زمینه بازاریابی در استان، راه اندازی سایت فروش در فضای مجازی نیز انجام شده است.
وی تصریح کرد: این اقدام از یکی دو سال گذشته اجرایی شده و اکنون هشت فروشگاه مجازی برای عرضه صنایع دستی تولیدی استان راه اندازی شده است.
به گفته وی تا کنون استقبال از این فروشگاه ها خوب و مناسب بوده است البته موفقیت در این بازارها نیازمند استفاده از تجربه ها و فراگیری دانش مورد نیاز است.
به گزارش ایرنا، اکنون ۱۵ هزار صنعتگر و هنرمند در زمینه تولید صنایع دستی در خراسان شمالی فعالیت دارند.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
۷۱۸۵/ ۱۷۴۴ خبرنگار: کبری علی آبادی انتشاردهنده: علی اصغرافتاده

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین