اخبار گردشگری

معاون صنایع‌دستی کشور درگذشت استاد فولادگر را تسلیت گفت

به گزارش ایرنا، بهمن نامور‌مطلق روز یکشنبه در پیام تسلیت خود نوشت: «انا للله و انا الیه راجعون
دعوی چه کنی؟ داعیه‌داران همه رفتند
شنیدن خبر درگذشت نابهنگام جناب آقای صفرعلی بهرام نیاکان مشهور به استاد فولادگر، پیشکسوت و استاد درجه‌یک بزرگ فولادگری و علامت‌سازی که چکاچاک چکشش پیکر زمخت و ستبر فولاد را انحنایی چون گلبرگ می‌بخشید، بسیار دردناک و غیرقابل باور بود و نشان از خطری دارد که در کمین سلامتی بسیار از هنرمندان و هنروران بی‌بدیل این دیار نشسته و عزمی راسخ و ملی را برای تعیین استانداردهای سلامت کار، به‌ویژه در اقشار تولیدکننده صنایع‌دستی و هنرهای سنتی می‌طلبد.
معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه پیام خود با تسلیت به خانواده این هنرمند پیشکسوت و خانواده بزرگ هنرهای سنتی کشور، برای وی غفران و رحمت الهی درخواست و آرزو کرد که زندگانی پربرکت دیگر نامداران این عرصه‌های درخشان و در‌عین‌حال سخت و پرزحمت، طولانی و باعزت باشد.
به گزارش ایرنا، صفرعلی بهرام نیاکان معروف به استاد صفر فولادگر، روز گذشته ۲۰ خردادماه ۱۳۹۶ همزمان با روز جهانی صنایع دستی چشم به دلیل عارضه قلبی درگذشت.
این هنرمند تهرانی، علامت‌سازی را از ۱۵ سالگی در اصفهان شروع کرد و نزد استاد «حاج محمد جوهریان» از استادان فن فولادگری شاگردی کرده بود.
فولادگر حدود ۴۵ سال به هنر و حرفه علامت سازی مشغول بود و حدود ۱۴۰«عَلَم» ساخت.
مراسم تشییع پیکر این استاد هنرمند فردا دوشنبه، ۲۲ خرداماه، ساعت ۹ صبح از میدان امام حسین (ع)، خیابان منتظری، ابتدای خیابان اسدی به سمت بهشت زهرا (س) انجام می‌شود.
علامت سازی، ترکیبی از ۱۱ رشته هنری است و هنرهایی مثل مشبک کاری، حکاکی، خوشنویسی، طلاکوبی، اسلیمی سازی، پرنده سازی، چرنده سازی، درنده سازی، پرداخت کاری و چلنگری را در برمی گیرد و نیازمند تبحر در همه این رشته هاست.
فراهنگ **۳۰۷۹*۱۰۵۵
دریافت کننده : علی اسدی*انتشار: زینب کارگر
برای اطلاع از اخبار متنوع فرهنگی و هنری، با کانال فرهنگی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
https://t.me/irnaf


Contact Editor-in-chief:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین