اخبار گردشگری

پذیرش بیماران غیرایرانی در چارچوب ضوابط شورای عالی گردشگری سلامت باشد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مرتضی رحمانی موحد روز یکشنبه در نشست خبری چهارمین جشنواره مشارکت ملی گردشگری اظهار کرد: پذیرش بیماران خارجی به صورت ضابطه مند از طریق ۳۳ شرکت فعال دارای مجوز در این زمینه از طریق شورای راهبری سلامت در کشور صورت می گیرد.
وی افزود: این شورا در سال ۹۳ و در شرایطی که گردشگری سلامت از یک بی نظمی رنج می برد با تفاهم چهار دستگاه سازمان نظام پزشکی، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که بعدها اتاق بازرگانی و شورای عالی مناطق آزاد نیز به آنها پیوستند تشکیل شد و در سه سال گذشته عملکرد خوبی از خود نشان داده است.
رحمانی ادامه داد: هم اکنون انجمن های مرتبط با نگاه این شورا تاسیس شده و فعالیت های گردشگری سلامت را
ضابطه مند کرده است و اگر بیمارستان هایی خارج از این چرخه بیماران خارجی را بپذیرند در این شرکتها بی انگیزگی ایجاد می کنند و ممکن است فرصت طلبانی نیز با آوردن بیماران غیرایرانی، خارج از قواعد موجود و به صورت منفعت طلبانه ایجاد رانت کنند.
معاون گردشگری کشور تاکید کرد: پیروزی انتخابات ریاست جمهوری اخیر راه را برای ادامه مسیر دولت تدبیر و امید فراهم کرد و باعث خرسندی فعالان گردشگری در سراسر کشور شد.
وی افزود: جشنواره مشارکت ملی گردشگری یک نهال نوپا است که تعامل هنری مردم با تصمیم گیران و فعالان گردشگری را ممکن می کند.
وی تاکید کرد: چهارمین دوره این جشنواره بر موضوع ‘مهمان نوازی’ به عنوان نگاه مشترک آداب ایرانی و اسلامی در گردشگری هدفگذاری شده است، همان طور که در دوره سوم نیز صدور گواهینامه حلال و نشان حلال از دستاوردها و خروجی های جشنواره بود.
رحمانی گفت: در این دوره در ذیل موضوع مهمان نوازی، بحث سفره و غذای ایرانی به عنوان جاذبه و محصول سرزمین بزرگ ایران مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با قبول پیشنهاد خبرنگار ایرنا مبنی بر انتشار آثار منتخب جشنواره نیز تصریح کرد: این آثار روی پورتال جامع گردشگری این سازمان قرار می گیرد و با مشارکت صندوق کارآفزینی امید نیز به ایده های برتر جوایزی اختصاص داده خواهد شد.

**‌ تولد جشنواره مشارکت ملی گردشگری در دولت یازدهم
مدیرکل کمیته های ملی گردشگری نیز در این نشست گفت: جشنواره مشارکت ملی در دولت یازدهم متولد شده و دارای چهار بخش عکس، فیلم، ارائه ایده و سفرنامه نویسی است.
محمدعلی فیاضی اضافه کرد: در دوره سوم جشنواره با رویکرد گردشگری حلال، ۶ هزار و ۸۹۱ اثر در رقابتها شرکت کردند که نسبت به دوره دوم ۱۵۱ درصد رشد داشت.
چهارمین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد مهمان نوازی در ۴ بخش رقابتی و بدون محدودیت سنی تا ۳۱ مردادماه ۹۶ آماده دریافت آثار علاقه مندان است.
همچنین در حاشیه نشست امروز از پوستر این جشنواره با موضوع ‘مهمان نوازی’ با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور، محمدعلی فیاضی مدیرکل کمیته ها و توافق های ملی گردشگری و پوریا سوری رئیس روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رونمایی شد.
فراهنگ **۱۰۸۵**۳۰۷۹**۱۰۵۵
خبرنگار: علی اسدی انتشاردهنده: زینب کارگر
برای اطلاع از اخبار متنوع فرهنگی و هنری، با کانال فرهنگی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
https://t.me/irnaf


Contact Editor-in-chief:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین