اخبار گردشگری

۱۴ تعاونی صنایع دستی در قشم فعال هستند

به گزارش ایرنا، سید محمدامین حسینی جعفری روز شنبه به مناسبت روز جهانی صنایع دستی گفت: ۳۰ تن به طور میانگین در زمینه های رودوزی های سنتی، حصیر بافی، کار با صدف های دریایی، کار با چوب، گلیم بافی، عروسک سازی و دوخت برقه در قالب هر یک از تعاونی ها در نقاط مختلف جزیره قشم فعالیت می کنند.
وی افزود: بانوان هنرمند قشم خالق اثرهای کم مانند حوزه صنایع دستی در این جزیره هستند و در این راستا ایجاد یک تعاونی در هر روستا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پیگیری می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: حصیربافی و گلیم بافی جزو هنرهای فراموش شده جزیره بود که با برگزاری دوره های آموزشی و ترغیب بانوان هنرمند احیا شد.
او اضافه کرد: دنیای خشن امروز نشانه استیلای تکنیک بر روح انسان و صنایع دستی در این میان به مانند دمیدن روح به این زندگی خشن و راهی برای برآوردن نیاز مبرم انسان به لطافت است.
جعفری حسینی عنوان کرد: صنایع دستی در حفظ هویت بومی، اصالت و فرهنگ سنتی نقش مهمی دارد و هنرمندان این حوزه به دلیل اهتمام در حفظ فرهنگ، اعتقادها و باورهای بومی و دینی بیش از دیگران تاثیرگذار هستند.
وی همچنین صنایع دستی را یکی از مولفه های موثر و غیرقابل انکار در ترویج، توسعه و رونق گردشگری عنوان کرد که می تواند در معرفی جزیره قشم به گردشگران نقش اساسی ایفا کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه از برگزاری یک هفته ای نمایشگاه عکس و ۲ شب نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در دالان هنر مجتمع سیتی سنتر خبر داد.
انتشاردهنده: محمد ملاحمزه زاده
۸۱۲۳

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین