اخبار گردشگری, اقامتگاه

۳۸ هزار گردشگر خارجی از اثرهای تاریخی کاشان دیدن کردند

به گزارش ایرنا، علیرضا عبدالله زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع در این مدت ۵۲۴ هزار و ۵۲۲ نفر از جاذبه های تاریخی شهرستان کاشان دیدن کرده اند که این رقم نسبت به مدت دوره مشابه سال گذشته ۱۸درصد رشد داشته است.
وی با بیان این که مجموعه باغ تاریخی فین کاشان شامل باغ، موزه ملی و حمام قاجاری بیشترین بازدید کننده را داشته است، افزود: خانه های تاریخی عباسیان، بروجردی ها، طباطبائی ها، حمام سلطان امیر احمد و محوطه باستانی سیلک از دیگر بناهای مورد بازدید گردشگران بوده است.
عبدالله زاده با اشاره به اینکه ۲۹ هزار و ۶۵ گردشگر نیز در این مدت در مرکزهای اقامتی کاشان اسکان داده شدند، خاطرنشان کرد: از این شمار ۱۷ هزار و ۴۳۶ گردشگر داخلی و ۱۱ هزار و ۶۲۹ مسافرخارجی در مرکز های اقامتی اسکان یافتند که نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۶ درصد افزایش نشان می دهد.
به گفته مسئول کمیته آمار و استخراج اطلاعات آمار ستاد خدمات سفر کاشان از این تعداد، ۱۴ هزار و ۷۲۵ نفر در هتل، ۷ هزار و ۴۶۲ نفر در هتل سنتی، ۲ هزار و ۲۱۹ نفر در مهمانپذیر، ۲ هزار و ۸۶۳ نفر در اقامتگاه بوم گردی،هزار و ۲۰۹ نفر در هتل آپارتمان، ۴۶۱ نفر در پانسیون و ۱۲۶ نفر در اقامتگاه های سنتی اسکان داده شدند.
۲۷ واحد گردشگری در شهرستان کاشان فعال است.
این شهرستان دارای چهار موزه و یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که ۳۲۰ اثر آن در فهرست ملی کشور به ثبت رسیده است.
۷۴۰۸/۶۱۳۶ * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین