اخبار گردشگری

ارائه تسهیلات برای توسعه بوم گردی در سرعین

جهانگیر شهبازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش اقامتگاه ‌های سنتی ، تشکیل بازارچه ‌های محلی و صنایع‌ دستی و رستوران ‌های خانگی می‌ تواند در ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها نقش بسزایی ایفا کند.
او اظهار کرد: راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی موجب حفظ بیشتر از محیط زیست و بافت تاریخی شده و اثرات منفی حضور گردشگران را به حداقل ممکن می رساند.
وی گفت: در این شهرستان توریستی اقامتگاه های بوم گردی با منطق و بر پایه استانداردها و ضوابط کارشناسی احداث می شود و نیاز است با تداوم و حرکت های متوالی در چارچوب ضوابط گامی بزرگ در راستای توسعه کسب و کارهای بومی و در نهایت اشتغال زایی به یاری توسعه گردشگری کشور برداشته شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین گفت: با توجه به توریستی بودن سرعین توسعه اقامتگاه های بوم گردی می تواند می توانند باعث رونق اقتصادی در روستاهای ما شود.
شهرستان سرعین با دهها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس از مناطق گردشگر پذیر کشور در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
آلوارس به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم شش ماه از سال رتبه نخست کشور را دارد و این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی که در آن ایجاد شده نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب گردشگران خارجی ، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۶/۶۰۱۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین