اخبار گردشگری

کلاهبرداری در سفرهای خارج از کشور

کلاهبرداری در سفرهای خارج از کشور
رانندگان بدون مجوزی که در جلوی درب فرودگاه می ایستند با با پیشنهاد نرخ پایین تر توریست ها را وسوسه می کنند، ممکن است امنیت اقتصادی شما را به خطر بیندازند. ما توصیه می کنیم همیشه از خدمات تاکسی های رسمی و مجوز دار بهره مند شوید.


کلاهبرداری در سفرهای خارج از کشور

کرایه ی جت اسکی، موتور سیکلت و ماشین

در رابطه با استخدام شخصی برای جت اسکی؛ موتور سیکلت و ماشین و دیگر شکل های حمل و نقل آگاه باشید.بسیار شنیده شده که راننده ی این موارد نام برده شده؛اشخاص مناسبی نبوده اند و مسافران را مورد آزار و اذیت قرار داده اند.از مکان های معتبر وسیله کرایه کنید.هرگز گذرنامه ی خود را برای کرایه به عنوان وثیقه نگذارید.در ضمن اطمینان حاصل کنید که بیمه ی شما اتفاقات احتمالی رخ داده از حمل و نقل را پوشش می دهد یا خیر!


کلاهبرداری در سفرهای خارج از کشورکلاهبرداری مبادله ی اشتباه پول
یکی از رایج ترین کلاهبرداری که توسط بازرگانان، رانندگان تاکسی و یا عوامل بلیط در رابطه یا هزینه ها اتفاق می افتد: ارائه نادرست مبلغ می باشد. مثلا مبلغی پرداخت می کنید که ارزش آن ۱۰۰$ است اما شخص به شما ۱۰$ پرداخت میشود. برای جلوگیری از چنین اشتباهی بهتر است پول خود را به ارز کشور مورد نظر تبدیل کنید.


کلاهبرداری در سفرهای خارج از کشور
جیب بری
در مناطق شلوغ با ترافیک توریستی بالا، اگر از کیف پول و وسایلتان به خوبی مراقبت نکنید ممکن است برای شما مشکلاتی پیش بیاید. به شما توصیه می کنیم که هوشیار باشید و در مناطقی که شلوغ است و احتمال جیب بری وجود دارد آگاهانه عمل کنید.


کلاهبرداری در سفرهای خارج از کشور

کلاهبرداری مربوط به ویزا

بسیاری از مسافران در خرید ویزای سفر که هم غیر ضروری است و هم غیر قانونی، فریب می خورند. اشخاصی هستند که وب سایت هایی ایجاد کرده و با دریافت هزینه های ویزای تقلبی از مردم  کلاهبرداری می کنند.شما باید بدانید که فقط از سایت و موسسات معتبر اقدام به گرفتن ویزا بکنید.


کلاهبرداری در سفرهای خارج از کشور

کلاهبرداری رویدادهای بزرگ ورزشی یا جشنواره ها

کلاهبردان همچنین با راه اندازی سایت و تبلیغ گسترده ی رویدادهای بزرگ ورزشی و جشنواره های معروف، اقدام به فروش بلیط و رزرو محل اقامت می کنند. توصیه می کنیم که همیشه این خریدها را از سایت های معتبر انجام دهید تا طعمه کلاهبرداران نشوید.


کلاهبرداری در سفرهای خارج از کشور

اگر قربانی شدید چه باید بکنید؟

هنگام کلاهبرداری در خارج از کشور، سریعا به پلیس مراجعه کنید و گزارشی ارائه دهید. ارائه دهنده ی بیمه ی سفر نیز ممکن است در این مورد به شما کمک کند. اگر قربانی یک کلاهبرداری مالی و اینترنتی شده اید، توصیه می کنیم که به تنهایی و خودسرانه وارد عمل نشوید. کلاهبرداران ممکن است در ملاقات به شما آسیبی برسانند پس جان خود را به خطر نیندازید. در این مواقع بهترین راه کمک گرفتن از پلیس است.

لینک مطالب: smartraveller.gov.au