مهدیس مدنی
کارشناس ارشد برنامهریزی توریسم
چندی پیش معاونت گردشگری کشور از تدوین برنامه عملیاتی گردشگران چینی در سال ۲۰۱۶ توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد. اما چرا گردشگران چینی برای ایران بازار جذابی هستند؟ افزایش درآمد خانوادههای چینی به واسطه اقتصاد شکوفا و رو به رشد این کشور از یک طرف و قدرت گرفتن پول ملی چین (یوآن) در مقابل ارزهای بینالمللی همچون یورو از سوی دیگر، امکان سفر و ولخرجی بیشتر را برای گردشگران چینی فراهم کرده است. بنا به این دلایل، تعداد سفرهای خارجی چینیها در سالهای اخیر افزایش یافته است.
الگوریتم «چینی» در برنامهریزی گردشگری کشور
۱۳
تیر