رپرتاژ خبری

اگر تمایل دارید روسی را عالی یاد بگیرید، ابتدا باید بهترین روش آموزش زبان روسی را پیدا کنید. حتی اگر مهاجرت به روسیه در بالای لیست کارهای شما نباشد، زبان مادری پیچیده آن ارزش یادگیری را دارد. چه بخواهید با افراد روسی زبان صحبت کنید یا اخبار را در نسخه اصلی روسی بخوانید یا به سادگی مهارت های یادگیری زبان خارجی خود را به چالش بکشید، یادگیری زبان روسی از صفر برای شما مفید خواهد بود.
قبل از هر کاری، زبان و فرهنگ روس‌ها را بشناسید!
در آموزش زبان روسی اولین کاری که باید انجام دهید، شناخت زبان و فرهنگ مردم روسیه است. مانند بسیاری از زبان‌های اروپایی، زبان روسی بر قواعد گرامری متفاوتی در مقایسه با انگلیسی متکی است. این موضوع در ابتدا می تواند آن را برای انگلیسی زبانان تبدیل به یک چالش جدی کند.
چگونه یادگیری زبان روسی را شروع کنیم؟

پس از شناخت زبان روسی، برداشتن اولین گام اهمیت زیادی در آموزش زبان روسی از صفر دارد. اول از همه باید این واقعیت را قبول کرد که زبان روسی یک زبان دشوار است. حداقل به این دلیل که از الفبای سیریلیک به جای الفبای آشناتر برای ما یعنی لاتین استفاده می کند. این در حالی است که مطالعه روسی به تعهد بیشتری نسبت به زبان‌های رایج در دنیا نیاز دارد. منابع زیادی را به صورت آنلاین، مانند دوره‌های رایگان یا ارزان روسی و کتاب‌های الکترونیکی و پادکست‌های زبان روسی، و همچنین فهرستی از افعال روسی و تلفظ آن‌ها و اسم‌های مونث و مذکر بسیار مهم پیدا خواهید کرد. پس در پیدا کردن منابع مشکل چندانی نخواهید داشت.

گوش خود را به شنیدن کلمات روسی عادت دهید.

آموزش زبان روسی باید به گونه‌ای باشد که گوش شما را به شنیدن کلمات خود عادت دهد. طبعتاً زبان روسی برای یک ایرانی حتی مسلط به انگلیسی کاملاً ناآشنا به نظر می رسد. زیرا تلفظ آن بسیار متفاوت است. اما در حقیقت، هنگامی که صدای آن را تجزیه کنید، بسیار آسان‌تر از زبان‌هایی مانند انگلیسی است. به حروف صدادار انگلیسی فکر کنید. هر یک از آنها می‌توانند صداهای بی‌شمار و متفاوتی را تولید کنند، که گوش دادن به آن‌ها برای متولدین کشورهای انگلیسی زبان استرس چندانی ندارد، اما مطمئناً درک زبان ترکیبی روسی برای زبان‌آموزان دشوار خواهد بود. از سوی دیگر، روسی گزینه های صوتی نسبتاً کمی برای هر یک از حروف خود دارد و اکثر آنها در واقع فقط یک صدا دارند.

فیلـم‌های روسی با زیرنویس تماشا کنید!
بهترین راه یادگیری زبان روسی و آموزش آن، تماشای فیلـم‌های روسی با زیرنویس فارسی است. البته زیرنویس فارسی برای فیلـم‌های روسی به سختی پیدا می‌شود. اما زیرنویس‌های انگلیسی راحت‌تر قابل دسترسی می‌باشد. ضمناً در ابتدا، شما باید به شدت به زیرنویس‌های انگلیسی توجه کنید، و در عین حال برای درک زیرنویس‌های روسی تلاش نمایید. یکی از مواردی که در زفو ارائه گردیده آموزش رایگان زبان روسی با داستان خوانی است.
دایره لغات خودتان را هر روز وسیع‌تر کنید
دایره لغاتی که روی آن‌ها تسلط دارید در آموزش زبان روسی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. هر چه دایره لغات شما گسترده‌تر باشد، تسلط شما روی این زبان سخت اما جذاب بیشتر می‌شود. وقتی در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، هر روز برای شما پر از لحظات هیجان‌انگیز خواهد بود. به خصوص اگر از صفر شروع کنید. به این دلیل که اکثریت قریب به اتفاق کلمات و عباراتی که به طور تصادفی با آنها برخورد می کنید، برای شما کاملاً جدید خواهند بود. تلاش کنید که از این فرصت برای یادگیری واژگان روسی از دفترچه‌ای برای یادداشت واژگان جدیدی که در طول روز با آن‌ها برخورد می‌کنید ، استفاده نمایید. با نوشتن آن‌ها، می‌توانید بعداً دوباره آن‌ها را مطالعه کنید و مطمئن شوید که فقط به یک گوش نمی‌روند و مستقیماً از گوش دیگر خارج نمی‌شوند. رعایت نکاتی که در این مطلب خدمت شما بیان کردیم، در یادگیری زبان روسی شما را کمک خواهد کرد.