گردشگری و توریسم

معاون والی داعش در غرب عراق به دام نیروهای امنیتی عراق افتاد

به گزارش ایرنا از شفق نیوز، یحیی رسول در این باره گفت: تیمی از نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در عملیاتی منحصر به فرد در استان الانبار در غرب عراق توانستند، یک سرکرده خطرناک گروهک تروریستی داعش را بازداشت کنند.

رسول افزود: فرد مذکور مقام “معاون والی عراق” را برعهده داشته که پس از رصد گسترده دستگاه اطلاعاتی عراق دستگیر شده است.

 کل نیروهای مسلح عراق همچنین از بازداشت دو تروریست دیگر توسط دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در استان صلاح الدین در شمال این کشور خبر داد که در قتل عام “اسپایکر” مشارکت داشته‌اند.

گروه ترویستی داعش پس از تسلط بر تکریت در اواسط ژوئن ۲۰۱۴ (خرداد ۱۳۹۳)، یک هزاز و ۷۰۰ کار آموز و دانشجوی غیرمسلح پایگاه نظامی اسپایکر در شمال این شهر را قتل عام و به طور گروهی در چندین نقطه این پایگاه می کرد که برخی مجروحان این حادثه نیز در میان قربانیان دیگر زنده به گور شدند.

این گروهک در سال ۲۰۱۴، با حمله به عراق، بخش‌های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال و جنایات بی‌شماری انجام داد.

در سال  ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، عراق با بازپس‌گیری کل قلمرو خود که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر داعش را اعلام کرد.

با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در استان های دیاله، صلاح الدین، الانبار، نینوا و کرکوک است.

نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده بیش از ۷۰ عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.