گردشگری و توریسم

معاون استاندار: کرمانشاه آماده جذب سرمایه‌گذاری است

به گزارش ایرنا ؛ “هدایت حاتمی” روز چهارشنبه در جلسه شورای معاونان استانداری کرمانشاه با حضور «ابراهیم عزیزی» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در سرسرای تدبیر استانداری؛ افزود: در طول سه سال گذشته همواره در جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی نهایت تلاش خود را به کار گرفتیم و خوشبختانه در زمینه کاهش نرخ بیکاری و بهبود فضای کسب و کار با توفیقات خوبی همراه شدیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وقوع بحران های مختلف در سه سال گذشته برای استان، گفت: استان با مدیریت مهندس بازوند قادر شد که بسیاری از بحران ها از جمله زلزله و سیل را پشت سر بگذارد و هم اکنون با وجود بیماری کرونا در پیک های اول و دوم این بیماری استان خیلی خوب کار کرد و هر کدام از بحران ها از جمله زلزله و سیل می تواست فاجعه های بسیاری را برای استان ایجاد کند که با مدیریت خوب کنترل شدند.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته توان و تلاش خود را بر موضوع اقتصاد تمرکز کردیم، ایجاد اشتغال، توجه به اقشار آسیب پذیر و بهبود فضای کسب و کار را از موضوعات بسیار مهم در حوزه اقتصادی استان عنوان کرد.

وی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواست که کمک های خود را برای بهبود فضای کسب و کار به منظور گسترش رونق تولید و ایجاد اشتغال افزایش دهند.

بهبود فضای کسب و کار در استان

حاتمی تصریح کرد: در سه سال گذشته رتبه استان در فضای کسب و کار سی و یکم کشوری بود و در چنین فضایی کمتر سرمایه گذاری آماده سرمایه گذاری است اما خوشبختانه در سه سال گذشته در راستای بهبود فضای کسب و کار اقدامات بسیار اساسی در استان انجام شد.

وی با بیان اینکه برای کمک به اشتغال در جذب تسهیلات روستایی از محل صندوق توسعه ملی بیش از ۱۰ درصد این منابع را برای استان جذب کردیم، گفت: استاندار کرمانشاه در برنامه های هفتگی خود به تهران با مسوُولان کشوری پیگیر موضوعات اشتغال استان هستند که در این راستا نتایج خوبی حاصل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: یکی دیگر از برنامه های استان در حوزه اقتصادی حفظ واحدها و احیای واحدهای موجود است و در این راستا به توفقیات خوبی برای خیلی از واحدها از جمله راه اندازی اسیدسیتریک و  پنیرغرب که چندین سال با مشکلات عدیده ای روبرو بودند دست پیدا کردیم و همچنین اقدامات لازم برای توجه به زنجیره های ارزش و ایجاد شهرک تخصصی لبنی با برند عالیس در استان انجام شده است.

وی گفت: همچنین در راستای حفظ واحدهای موجود به حل مشکلات کاغذ غرب و کرپ ناز توجه ویژه ای صورت گرفته و کارخانه قوطی سازی زمزم نیز به زودی افتتاح می شود و به دنبال افزایش ظرفیت کارخانه ایران خودرو به سه برابر هستیم و سرمایه گذاری های خوبی نیز توسط سرمایه گذاران چینی در استان شده است.

حاتمی بیان داشت: علاوه بر مشاغل کوچک و متوسط به توسعه مشاغل بزرگ هم توجه ویژه داریم و هر کدام از این مشاغل در کارگروه ها و کمیته های مختلف کاری مورد بررسی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با همراهی و همفکری با نمایندگان استان نتایج بهتری برای استان رقم بزنیم گفت: استان با پخش اخبار منفی نه تنها توسعه پیدا نمی کند بلکه فضای نا امیدی ایجاد می کند و استان برای رشد و کمک به سرمایه گذاری نیاز به پخش اخبار امیدوار کننده و واقعی دارد.

وی همچنین اظهار داشت: دکتر عزیزی در کارنامه کاری خود در هر کسوت مدیریتی که بودند برای استان و کشور منشاء خیر و برکت بودند و نگاه و توجه او می تواند زمینه ساز بسیار مناسبی برای حرکت به سمت رفع مشکلات باشد.

طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه» نرخ بیکاری این استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲ درصد و در سال ۱۴۰۰ یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در سال ۹۸ محقق شده اما اکنون باید منتظر ادامه این کاهش در پایان امسال و سال آینده باشیم.

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار بیکاران آن ۱۳۲ هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان‌ دانش آموخته دانشگاهی هستند.