گردشگری و توریسم

کشف سرقت در رفسنجان هفت برابر رشد دارد

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی کریمی روز دوشنبه در نشست خبری به عملکرد نیروی انتظامی در رفسنجان اشاره کرد و افزود: طی ۲ هفته اخیر پرونده های جالبی را پیگیری کردیم و کشف جرائم خشن و سنگین را به نتیجه رساندیم که نمونه آن سرقت مسلحانه احشام بود.

وی ادامه داد: قرار بود سارقان شبانه ۷۰۰ رأس دام را از رفسنجان به سرقت ببرند که با هوشیاری پلیس این سرقت ناکام ماند و در همان شب تعداد ۲۲ رأس گوسفند و ۶ دستگاه خودرو کشف و ۶ متهم و سارق دستگیر شدند.

 کریمی اظهار داشت: طی ۶ ماه اخیر در رفسنجان نزدیک ۷۰۰ درصد (حدود هفت برابر) افزایش کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل در زمینه های مختلف داشتیم.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه سارقان، پلاک خودرو را سرقت و روی خودروی دیگری نصب کرده و اقدام به سرقت های مختلفی از جمله پسته و لوازم خانه می کنند توصیه کرد: مردم با نصب جی پی اس آنلاین و ردیاب بر روی خودرو با کمترین مبلغ  از ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان مانع سرقت خودرو و سواستفاده های احتمالی از آن شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نصب سویس درزدگیر در محل نگهداری و انبارهای پسته و منزل ضروری است توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت دام ها مردم تعداد نگهبانان را افزایش دهند، دام ها را به نقاط امن ببرند، دوربین های اینترنتی و تراشه های الکترویکی نصب کنند و در زمینه پیشگیری از سرقت منازل، انبارها و مغازه ها نیز نصب دوربین های اینترنتی و آنلاین را مد نظر داشته باشند که بسیار کمک کننده است.

وی خاطرنشان کرد: چندی قبل سارقان از استان های غربی وارد رفسنجان شده و خانه ای اجاره کردند و از طریق فضای مجازی باب دوستی را با خانمی گشودند که با خودروی این خانم که پلاک رفسنجان دارد از شهرهای دیگر مانند سیرجان اقدام به سرقت می کردند که مالباختگان سیرجانی با ارسال گزارش به پلیس این پرونده به فوریت در دست اقدام قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران پلیس شهرستان رفسنجان این خودرو را در مسیر برگشت از سیرجان به کبوترخان با ۲ مرد و یک زن دستگیر کردند.

کریمی بیان کرد: این افراد با این خودرو اقدام به سرقت طلا و جواهرات، اشیا قیمتی منازل، آلات موسیقی، البسه و غیره می کردند و در نهایت از این افراد در منزلی اجاره ای در رفسنجان حدود ۲ میلیارد ریال طلا و جواهرات به همراه ۲ دستگاه خودرو و دیگر وسایل سرقتی کشف شد.

وی با اشاره به کشف حدود ۹ تن پسته از رفسنجان توسط اتباع بیگانه تصریح کرد: سارقان با استفاده از ابزاری نظیر لوله و چوب، اسلحه درست کرده بودند و سرقت مسلحانه انجام می دادند که در نهایت دستگیر شدند.