گردشگری و توریسم

حماس: جامعه جهانی برای نجات جان اسرای فلسطینی اقدام کند

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «حازم قاسم» سخنگوی حماس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ابتلای «حسن شحاده» و «سلیم ادریس» از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نشان از سهل‌انگاری پزشکی اداره زندان‌های این رژیم است.

وی تأکید کرد که سهل‌انگاری پزشکی در زندان‌ها، خطری واقعی برای زندگی زندانیان به شمار می‌آید و مستلزم مداخله جدی نهادهای بین المللی است.

پیش‌تر هیأت امور اسرای فلسطینی اعلام کرده بود؛ حسن شحاده و سلیم ادریس در زندان عوفر رژیم صهیونیستی به کرونا مبتلا شدند.

در همین ارتباط، «عبدالناصر فروانه» مسؤول رسیدگی به پرونده اسیران و آزادگان فلسطینی نیز گفت: رژیم اشغالگر تا این لحظه اقدامات لازم برای مقابله با کرونا در زندان‌ها انجام نداده و از ارسال لوازم بهداشتی و پیشگیرانه برای اسرا خودداری می‌کند.

وی تأکید کرد که تاکنون ۲۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به کرونا مبتلا شده اند.

در ماه‌های اخیر با توجه به شیوع کرونا، مقام‌های رژیم صهیونیستی از دریافت و تحویل وسایل بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی کننده از سوی فلسطینی‌ها برای تحویل به زندانیان جلوگیری کرده و همین موضوع موجب شده است تا مقام های فلسطینی از آن به عنوان «سیاست مرگ آرام اسرای دربند فلسطینی» یاد کنند.

هم اکنون نزدیک به ۴ هزار و ۸۰۰ اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی بسر می برند که  در میان آنان ۳۹ اسیر زن و ۱۸۰ نوجوان و قریب به ۴۰۰ بازداشت اداری و در حدود ۷۰۰ بیمار به چشم می خورند. در میان بیماران ۳۰۰ نفر آنان دچار بیماری های خطرناک و مزمن هستند.