گردشگری و توریسم

روش‌های نادرست موجود در دستگاه قضا باید اصلاح شوند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حکمت علی مظفری روز یکشنبه در حاشیه سفر به استان قزوین در جمع خبرنگاران، افزود: سال گذشته، ورودی پرونده‌های ماده ۴۷۷ (تقاضای اعاده دادرسی به آرای قطعی صادره) در کشور، دو برابر شده به نحوی که میانگین پرونده‌های ورودی بیش از ۴۰۰ و میانگین پرونده‌های مختومه حدود ۲۴۰ پرونده در ماه است.

این مسوول گفت: استان قزوین از حیث تعداد پرونده‌های ارسالی ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری در جایگاه قابل قبولی قرار دارد اما در سطح کشور وضعیت مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه این وضعیت زیبنده تشکیلات قضایی، مخصوصا در دوران تحول قوه نیست، گفت: رییس قوه قضاییه اعتقاد به اصلاح روش‌های نادرست در این زمینه دارند و یکی از ماموریت‌های ابلاغی از سوی ایشان آن است که سه دستگاه نظارتی باید روش‌های نادرست را بررسی کرده و پیشنهادهای لازم را برای اصلاح مطرح کنند.

این مسوول افزود: یکی از ایرادات موجود، روند رسیدگی به این پرونده‌ها است بنابراین استان‌های همجوار پایتخت شامل قزوین، قم و البرز در دستور کار قرار گرفتند تا با هماهنگی‌های لازم بتوانیم از ظرفیت این استان‌ها استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری تصریح کرد: در این استان‌ها کارگروه رسیدگی پرونده‌های ارسالی به تهران تشکیل شده تا به صورت دو نفره پس از مطالعه پرونده، اظهار نظر کرده و نهایتا پایان هر ماه پرونده‌ها جمع آوری شده و به معاونت قضایی ارسال گردد.