گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

نخستین معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان یزد منصوب شد

با این انتصاب تعداد معاونت های اداره کل ورزش و جوانان استان یزد به چهار مورد افزایش یافت .

شریعتی در آیین معارفه خانم دهقان گفت: با توجه به تغییرات در تشکیلات سازمانی، معاونت توسعه ورزش بانوان ایجاد شده است و با توجه به تعهد، تجارب و عملکرد قابل قبولی که خانم دهقان در زمان مسوولیت به عنوان رییس گروه ورزش بانوان استان داشته اند، انتخاب شدند.

به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان یزد، وی افزود: با این وجود انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی بهتر و تلاش بیشتر شاهد اتفاق خوبی در ورزش بانوان باشیم و ظرفیت‌های آن به  صورت ویژه با نگاه دقیق علمی و برنامه‌محور سهم بسزایی در کسب افتخار در میدان های آسیایی و جهانی برای ورزش استان و کشور رقم زند.

این مسوول خاطرنشان کرد: نگاه عدالت محور به توسعه ورزش بانوان از رویکردهای اداره کل ورزش و جوانان استان است و برای این امر مهم در هر شهرستان یک سالن اختصاصی ویژه بانوان در نظر گرفته شد که امیدوارم در ادامه با برنامه‌ریزی به این امر توجه بیشتری صورت پذیرد و در ورزش قهرمانی و  همگانی شاهد ارتقا چشمگیری باشیم.

 ۴۵ درصد ورزشکاران سازماندهی و بیمه شده استان در ۷۵ هیات استان و ۲۰۰ هیات شهرستان در بیشتر رشته‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند و ۴۱ نفر هم به عنوان نایب رییس بانوان در هیات‌های ورزشی فعالیت دارند .

در یزد و تمامی شهرستان‌های استان برای جذب بانوان به ورزش و فراهم کردن زمینه آسایش و حضور آنها حداقل یک سالن اختصاصی برای فعالیت‌های ورزشی این قشر پیش‌بیینی شد و از سایر امکانات موجود و بر حسب ضرورت و به تفکیک در طول سال استفاده می‌کنند.

آزاده دهقان سال‌ها در سمت مسوول  ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان یزد به فعالیت مشغول بود.

۴۹ درصد از یک میلیون و ۲۰۰  هزار نفر جمعیت استان یزد را بانوان تشکیل می دهند.