گردشگری و توریسم

شوراهای اسلامی یمن تعرض آمریکا به هواپیمای ایرانی را محکوم کردند

به گزارش تارنمای شبکه المسیره یمن، شوراهای اسلامی یمن از ملت‌های اسلامی خواستند به ریسمان محکم الهی چنگ بزنند و در مقابل اقدامات تجاوزکارانه آمریکا، صهیونیست‌ها و مزدوران آن‌ها به صورت متحد و یکپارچه بایستند.

شرکت کنندگان در همایش تصوف اسلامی در یمن نیز با صدور بیانیه‌ای اقدام تروریستی جنگنده‌های آمریکایی علیه هواپیمای ۱۱۵۲ شرکت ماهان ایران بر فراز آسمان سوریه را به شدت محکوم کردند.

در این بیانیه‌ از ملل اسلامی خواسته شده است در برابر این تجاوز آمریکا که در راستای نقشه‌های رژیم تل‌آویو برای محاصره محور مقاومت است، بایستند.

“محمد عبدالسلام” سخنگوی جنبش انصار الله یمن نیز شنبه شب با تحریک آمیز خواندن تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی و نقض حاکمیت سوریه، این اقدام را محکوم کرد.

پیش از این نیز دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در بیانیه‌ای اقدام آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ایرانی را محکوم کرده بود.

۲ فروند جنگنده «اف ۱۵» آمریکایی بعد از ظهر پنجشنبه (دوم مردادماه) در اقدامی غیر حرفه‌ای و تروریستی برای یک فروند هواپیمای مسافربری ایران که از تهران عازم بیروت بود، در آسمان سوریه مزاحمت ایجاد کردند، مزاحمتی که نزدیک بود، به یک فاجعه تبدیل شود.

جنگنده‌های آمریکایی با قرار گرفتن در مسیر هواپیمای مسافربری شرکت ماهان ایران، برای آن مزاحمت ایجاد کردند که با تغییر ارتفاع ناگهانی هواپیما، شماری از مسافران آن زخمی شدند و پس از فرود این هواپیما، مجروحان به مراکز درمانی به ویژه بیمارستان «رسول اعظم» (ص) ضاحیه بیروت منتقل شدند.

البته این اقدام تروریستی آمریکا علیه هواپیماهای مسافربری ایران برای اولین بار نبوده است؛ پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر نیز در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ با شلیک دو موشک از ناو «یواس‌اس وینسنس»آمریکا بر فراز آب‌های خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۱ سرنشین آن نیز به شهادت رسیدند.