گردشگری و توریسم

معاون استاندار: محدودیت‌های کرونایی در لرستان تشدید می‌شود

محمود ثمینی شنبه شب در نشست اضطراری با فرمانداران استان اظهار داشت: فرمانداران باید در برگزاری عزاداری های ماه محرم، مراسم روز عرفه و عید قربان  طبق تصمیم ستاد و با ایجاد محدودیت ها، رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، محدود کردن زمان عزاداری و فاصله گذاری اجتماعی رعایت کنند.

وی برگزاری کنکور سراسری را از دیگر مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا عنوان کرد و افزود: این آزمون در تاریخ معین شده ضمن افزایش زمان و فضای محل آزمون با رعایت فاصله گذاری در شهرستان های استان برگزار خواهد شد .

ثمینی بیان کرد: با توجه به شرایط استان برگزاری هرگونه مجلس ترحیم و عروسی در تالارهای پذیرایی یا منازل که با ازدحام جمعیت همراه باشد ممنوع است و فرمانداران مکلفند با هماهنگی دستگاه قضایی مانع از انجام آنها شوند .

وی افزود: تالار ها به دلیل تجمع و افزایش خطر شیوع کرونا، طبق مصوبه ستاد تعطیل بوده و فرمانداران نسبت به پلمپ واحدهای متخلف اقدام کنند .

ثمینی مدت زمان محدویت ها را تا نهم مرداد ماه اعلام کرد و گفت: با توجه به کمبود امکانات مراکز درمانی و ادامه روند افزایشی ابتلاء به کرونا، ممکن است وارد شرایط بحرانی شویم که ضرورت دارد فرمانداران مصوبات ستاد را با تدبیر اجرایی کنند.