گردشگری و توریسم

برنامه جدید المپیک توکیو اعلام شد

به گزارش جمعه شب رویترز، بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار بود ۲۴ ژوئیه امسال (جمعه سوم مرداد) آغاز شود اما کمیته بین‌المللی المپیک و دولت ژاپن تصمیم گرفتند تا این بازی‌ها به سال ۲۰۲۱ موکول شود.
سازمان‌دهندگان این بازی‌ها اعلام کردند که برنامه المپیک سال آینده با برنامه‌ای که برای امسال تنظیم شده بود، تقریبا یکسان بوده و صرفا تغییرات کوچکی در آن اعمال شده است.
مراسم افتتاحیه المپیک سال آینده ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۱ در «استادیوم ملی» برگزار خواهد شد و هشتم اوت پایان خواهد یافت.
انتظار می‌رود که المپیک سال آینده بزرگ‌ترین بازی‌های المپیک باشد چرا که ۳۳۹ مدال به ورزشکاران داده خواهد شد.
یکی از مشکلات برگزارکنندگان المپیک توکیو ایجاد ۴۲ مکان ورزشی برای مسابقات بود. اما «ساتوشی یاماشیتا» مدیر عملیاتی المپیک توکیو هفته جاری اعلام کرد که شرایط محل بازی‌ها به طور کامل آماده خواهد شد.
شیوع کرونا باعث شد تا مسابقات المپیک توکیو که قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود با یک سال تعویق روبرو و به سال ۲۰۲۱ منتقل شود. با این حال هنوز جهان نتوانسته راه مهار کرونا را پیدا کند و همین مساله نگرانی‌ها را افزایش داده است.
دیک پوند، یکی از اعضای IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) گفت: این احتمال وجود دارد شیوع کرونا تاثیر خود را بر بازی‌های زمستانی ۲۰۲۲ پکن هم بگذارد.  
وی افزود: در صورتی که واکسن ساخته نشود و همه کشورها نتوانند از آن استفاده کنند در این صورت IOC مجبور خواهد شد بازی‌های توکیو را دوباره به تعویق بیندازد و یا آن را لغو کند.