گردشگری و توریسم

گرمای بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد در انتظار مناطقی از استان مرکزی

«رضا مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی‌های هواشناسی بیانگر آن است که در روزهای آتی روند افزایش دما در تمام نقاط این استان رخ می‌دهد و تا روز سه‌شنبه به‌طور میانگین حدود پنج درجه سانتیگراد گرمتر بر شدت گرما در مناطق مختلف این استان افزوده می‌شود که در نقاط گرمسیری درجه دما بیش از ۴۰ خواهد شد.

وی بیان کرد: در ساعات بعدازظهر امروز (شنبه) افزایش ابر و در برخی از مناطق نوار جنوب استان مرکزی احتمال رگبارهای خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: ساوه با بیشینه دمای ۳۵ و ۹ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و زرندیه با کمینه دمای ۱۶ درجه سانیتگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر این استان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

مرادی اظهار داشت: بیشینه دمای اراک نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۴ و هشت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن به ۲۰ و ۶ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

نخستین ایستگاه هواشناسی استان مرکزی در سال ۱۳۲۷ در مرکز شهر اراک ساخته شد و پس از آن و با گسترش فعالیت‌ها در سال ۱۳۷۴ به اداره کل هواشناسی ارتقا یافت و در سال ۱۳۸۶  نیز مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی استان آغاز به کار کرد.