گردشگری و توریسم

اجرای بیش از ۵۰ طرح فنی و زیربنایی در بخش کشاورزی اقلید

سید علی آقا میرطالبی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ترمیم و لایروبی قنات‌ها، پوشش و اصلاح شبکه‌ کانال‌های آبیاری و زهکشی، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، تجهیز و نوسازی اراضی شامل تسطیح و احداث جاده بین مزارع، خط انتقال آب از طریق لوله و احداث پل، از جمله اقدامات اساسی اداره فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی شهرستان اقلید در سال ۹۹ است.

وی، با اشاره به طرح احیا و لایروبی قنات‌های شهرستان اقلید و نقش آن در افزایش تولیدات کشاورزی اظهار داشت: برای سال ۹۹، مرمت ۱۲ رشته قنات در زمره برنامه‌های این اداره قرار گرفت که تا کنون عملیات مرمت ۱۰ رشته از این قنات‌ها به انجام رسیده و مابقی در دست اجراست.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان اقلید همچنین در مورد برخی از پروژه‌های مهم در حال اجرای این نهاد گفت: از محل اعتبارات تکمیل شبکه‌های آبیاری، اجرای یک کیلومتر کانال آبرسانی حومه اقلید با پیشرفت فیزیکی صد در صد و احداث شبکه کانال‌های آبرسانی سرحد چهار دانگه در سه مسیر و با پیشرفت حدود ۵۰ درصد، در کاستن از هدر رفت آب در این منطقه بسیار موثر واقع شده است.

میرطالبی بیان کرد: پل خانگله دژکرد نیز که بر اثر سیل فروردین‌ماه ۹۸ تخریب شده بود هم اینک در حال مرمت است و افزون بر این، اجرای ۲ پروژه دیگر خط انتقال آب از طریق لوله نیز با پیمانکار منعقد شده است که در چند روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گفته وی، شهرستان اقلید ضمن کسب مقام دوم جذب اعتبارات خسارت سیل استان، علاوه بر طرح‌های یاد شده از محل این اعتبارات، هشت پروژه ترمیم و پوشش انهار در قالب ۱۳ کانال آبرسانی هم اکنون در این شهرستان در حال اجراست که این طرح‌ها هم می‌تواند در مدیریت مصرف بهینه آب و جهش تولید کشاورزی، سودمند باشد.

شهرستان اقلید که در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد، با برخورداری از دشت‌های حاصلخیز نمدان، آسپاس و بکان از قطب‌های کشاورزی استان فارس به شمار می‌آید.