گردشگری و توریسم

بیش از ۲۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز در رودبار جنوب جمع‌آوری شد

حامد عمرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا جمع آوری این تعداد سلاح را با همکاری سران طوایف عنوان کرد و از دستگیری ۶ قاتل مسلح متواری در شهرستان رودبار جنوب خبر داد.

وی با بیان اینکه سلاح‌های تحویل داده شده شامل کلاشنیکف، کلت کمری و سلاح شکاری غیرمجاز است، اظهار داشت: این تعداد اسلحه طی نشست با سران طوایف تحویل داده شد.

وی بر ظرفیت استفاده از سران طوایف تاکید کرد و گفت: با توجه به بافت طایفه‌ای و عشیره‌ای این شهرستان و به منظور جلوگیری از نا امنی‌ها و دستگیری یا خود معرف شدن متهمان یا محکومان متواری با سران طوایف و متنفذان محلی ارتباط حسنه با رعایت شان قضایی برقرار شده که نتایج مثبتی نیز در پی داشته است.

دادستان رودبار جنوب تحویل ۶ قاتل مسلح متواری به دستگاه قضایی را نتیجه ارتباط حسنه دستگاه قضایی با سران طوایف و متنفذان محلی رودبار جنوب عنوان کرد و از تحویل قاتل شهید جرجندی مامور پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان توسط سران طوایف خبر داد.

وی به بزرگترین نزاع طایفه‌ای در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در این نزاع هشت نفر به صورت مسلحانه به قتل رسیدند و تعدادی مجروح شدند.

عمرانی افزود: در راستای ایجاد صلح و سازش میان طوایف و جلوگیری از ادامه قتل‌های بین طایفه‌ای در این شهرستان با تشکیل جلسات متعدد با سران طوایف و متنفذان، اقدام به صلح و آشتی میان ۲ طایفه بزرگ انجام شد.

وی ادامه داد: در نتیجه صلح بین‌الطوایفی پنج نفر از قصاص رهایی پیدا کردند و از ادامه اختلافات و قتل‌ها میان این ۲ طایفه جلوگیری شد.

دادستان رودبار جنوب به پیگیری مستمر برای برخورد با جرائم حوزه فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: این اقدامات منجر به افتتاح پلیس فتا در این شهرستان شده است.

وی بیان داشت: در راستای رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و اصحاب پرونده، ملاقات حضوری مردم با دادستان به صورت روزانه از ساعت ۹ تا ۱۲ تعیین و اعلام شده است.

عمرانی به حضور سرزده خود طی چندین نوبت در اجتماعات اعتراضی کشاورزان این شهرستان اشاره کرد و گفت: در پی این حضور ضمن استماع مطالبات آن‌ها، پیگیری برای رفع این مشکلات در شورای تامین شهرستان و استان انجام شد.

دادستان رودبار جنوب مهمترین مشکل ایجاد ناامنی را فقر اقتصادی و بیکاری جوانان عنوان کرد و گفت: در صورت فراهم شدن اشتغال و ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در این منطقه بسیاری از معضلات و نا امنی‌ها خود به خود برطرف می‌شود.

شهرستان رودبار جنوب در فاصله ۳۳۳ کیلومتری مرکز کرمان واقع شده و جمعیت آن برابر با ۱۰۵ هزار و ۹۹۲ نفر است.