گردشگری و توریسم

شهروند کرمانی براثر سقوط از کوه جان باخت

هادی سلطانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد به قصد جمع آوری گیاهان دارویی به منطقه کوه‌های رباط شهرستان کرمان رفتدند که متاسفانه یک نفر از آنان در ارتفاعات ۲ هزار و ۷۰۰متری حدود ۴۰ متر به پایین کوه سقوط کرد و در دم فوت شد.

وی اظهار داشت: تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان افراد مفقود شده را در تاریکی هوا و با وجود شرایط دشوار کوهستان پس از شناسایی منطقه پیدا کردند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان گفت: امدادگران به علت فوت شدن یک مرد با نیروی انتظامی هماهنگ شده و مراحل قضایی انجام دادند و علاوه بر هدایت ۲ خانم گمشده، فرد فوت شده را نیز به پایین کوه حمل کردند و تحویل عوامل نیروی انتظامی دادند.

‏وی ادامه داد: در این عملیات یک تیم پنج نفره از پایگاه  امداد کوهستان شهرستان کرمان با تجهیزات کامل مشارکت داشتند.

سلطانی گفت:مردم در صورت وقوع حادثه با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند و با اطلاع کافی  از جغرافیای طبیعی منطقه و تجهیزات کافی به گردش و تفرج و یا جمع‌آوری گیاهان دارویی در کوهستان بپردازند.

طی روزهای گذشته همزمان با فصل بهار و گرم شدن هوا شاهد مفقود شدن و وقوع حادثه برای شهروندان بسیاری در کوهستان‌های شهرستان‌های کرمان، عنبرآباد، بافت و رابر بودیم لذا ضرورت دارد که مردم با تجهیزات و اطلاعات کافی به کوهنوردی بروند تا شاهد حوادث اینچنینی نباشیم.