گردشگری و توریسم

پایگاه محتوای توانبخشی در آموزش و پرورش استثنایی ایجاد می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مجید هداوند اظهار داشت: تا به حال محتوای آموزشی توسط معلمان در مدرسه، خانه و هر جایی که مناسب می دیدند و به اشکال مختلف انجام می شد اما پویش تولید محتوای آموزشی و توانبخشی را با هدف یکپارچه سازی محتواها و استاندارد کردن همه محتواهایی که معلمان و همکاران توانبخشی در این مدت تولید کرده اند، راه انداخته ایم تا پایگاه جامعی را از محتواهای آموزشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی داشته باشیم.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه حدود ۴۰ درصد دانش آموزان ما نتوانسته اند از شبکه شاد استفاده کنند، تصمیم بر این شد که پنج استودیو ضبط صدا و فیلم های آموزشی را با همکاری استان هایی که در این قضیه فعالیت‌های خوبی داشته اند، راه اندازی کنیم.

هداوند گفت: در شهر تهران استودیوی اشاره را جهت تهیه فیلم‌های آموزشی گروه آسیب دیده شنوایی و هم استودیو ضبط صدا را برای تهیه فایل‌های صوتی کتب درسی گروه آسیب دیده بینایی داشتیم. در سمنان جهت همکاران گروه کم توان ذهنی فیلم های آموزشی تهیه می شود، در خراسان رضوی جهت گروه طیف اوتیسم و در خود سازمان مرکزی نیز برای سایر گروه های دانش آموزان استثنایی دنبال تهیه محتواهای استاندارد هستیم.

وی با بیان اینکه از استان هایی که قبلا در فضای مجازی آثار خوبی را تولید کرده بودند، خواستیم که این آثار را به سازمان ارسال کنند، اظهار داشت: این آثار پس از بررسی کارگروه تخصصی تدریس های برتر انتخاب و در پایگاه جامع از آنها استفاده می شود و حتی آنها در سایت سازمان بارگذاری خواهند شد تا دانش آموزانی که دسترسی نداشته اند توسط معلمان یا مدیران خود به این فایل ها دسترسی پیدا کنند.

هداوند افزود: این محتواها به شکل لوح فشرده یا بسته مکتوب یا تکالیف دیگر به دانش آموزان به صورت هفتگی با رعایت پروتکل های بهداشتی تحویل می شود و اولیا هم توجیه می شوند تا این دانش آموزان هم از چرخه آموزش جدا نشوند.

وی در خصوص  دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی نداشته اند، اظهار داشت: دانش آموزانی که برای دسترسی به شبکه شاد وسایل ارتباطی لازم را ندارند حدود ۳۲ هزار نفر هستند. در حال بررسی هستیم که اگر ممکن باشد با مشارکت خیرین، سازمان استثنایی و سایر دستگاه ها و نهادهایی که می توانند کمک کنند، اقداماتی را در بلندمدت برای این دانش آموزان انجام دهیم تا عدالت آموزشی رعایت و دسترسی این دانش آموزان هم به فضای مجازی ایجاد شود.