گردشگری و توریسم

۲ هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش کمک‌های مومنانه در شهرستان بروجن توزیع شد

فرماندار بروجن گفت: این بسته‌ها شامل بسته‌های معیشتی و بهداشتی است که برای توزیع بین نیازمندان تهیه شده و ارزش هر بسته بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۵ میلیون ریال و در مجموع ۵ میلیارد ریال است.
مسعود ملکی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای اجرای رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه تاکنون بیش از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری و بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان شهرستان بروجن توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه مرحله سوم این رزمایش نیز با اختصاص ۸۰۰ بسته همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، گفت: به منظور شناسایی افراد نیازمند واقعی و آسیب‌دیدگان از معتمدان محلی، فرماندهان پایگاههای بسیج و دفاتر ائمه جمعه بهره‌گیری می‌شود.
به گفته وی، مردم خیر و نوعدوست شهرستان بروجن می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را  به پایگاه‌ها و دفاتر مقاومت بسیج، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، جمعیت هلال احمر و دفاتر ائمه جمعه تحویل دهند.
ملکی یادآور شد: در مرحله نخست رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه شهرستان بروجن ۷۰۰ بسته معیشتی با ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بین نیازمندان شهرستان بروجن توزیع شد.
وی اظهار داشت: شهروندان برای مشارکت در این طرح معنوی کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به شماره حساب‌ اعلام شده و یا پایگاه‌های مقاومت بسیج اهدا کنند.
به گزارش ایرنا، در بحران کرونا و تعطیلی برخی از مشاغل، تعدادی از خانواده‌ها دچار آسیب اقتصادی شدند و رهبر معظم انقلاب برای جبران آن دستور اجرای رزمایش کمک مومنانه را از روز نیمه شعبان صادر کردند.
ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری ازشیوع این ویروس توصیه می‌کنند.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.