گردشگری و توریسم

۱۷۰ هزار خانواده زیر پوشش قرارگاه مواسات خراسان رضوی هستند

آیت الله سید احمد علم الهدی عصر شنبه در مراسم دومین رزمایش مواسات خراسان رضوی و آغاز توزیع ۲۳۰ هزار بسته معیشتی  افزود: به برکت رهنمود مقام معظم رهبری رزمایش مواسات و همدلی امروز امروز  رنگ دیگری از اصل تمدن اسلامی به همه دنیا نشان داد و همه دنیا دیدند اسلام و دین چیست و خاصیت دین‌مداری در جامعه ای مثل جامعه ما در تهاجم یک بیماری چه طور نقش و اثر خودش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آنچه مهم است، این رزمایش در ماه مبارک رمضان است و محور ماه رمضان ولادت امام مجتبی(ع) است و این مواسات و همدلی در واقع یک صورت دومی از سفره کریمانه آن حضرت است که در آن زمان به عنوان مضیف حسن بن علی در کوفه نام و نشان خیلی بالایی گرفته بود.

وی با تشکر از همه افرادی که در عرصه مقابله با کرونا و همچنین رزمایش مواسات و همدلی فعالیت دارند افزود: آنچه در این زمینه مورد توجه و مهم است کارهای مردمی است که در این خصوص شکل گرفته است و وجود قرارگاه مواسات باید ادامه دار و به عنوان نقطه اتکای همه اقشار آسیب‌پذیر باشد.

وی با بیان اینکه قرارگاه مواسات در تامین نیازها و خسارت‌هایی که در رابطه با این بیماری از نظر کسب و کار آسیب دیدند، اقدامات قابل توجهی انجام داده که ادامه دارد افزود: ۷۰۰ هزار پرس غذای گرم در مشهد و شهرهای استان طبخ شده که در زمان افطار به در خانه فقرا می برند، و این اقدام غیر از توزیع بسته‌های معیشتی است.

 آیت الله علم الهدی اظهار داشت: در خراسان رضوی خسارت دیده از ویروس کرونا زیاد داریم. چون این استان مسافرتی و زیارتی است و ارتباطات زیارتی قطع شده است. تمام جاهایی که در جهت خدمات زائران بوده و در این راه تلاش و زندگی خود را تامین می کردند آسیب دیده‌اند.

وی افزود: ۳۷ هزار نفر فقط کسانی هستند که به عنوان کارمزد یا روزمرد کار می‌کردند و الان زندگی آنها به زمین مانده است. امیدواریم مسوولان در حوزه وزارت رفاه و اداره کل کار در استان، اقدام شایانی انجام دهند که این افراد از بیمه بیکاری برخوردار شوند و ما نیز در این قرارگاه بتوانیم به آنها خدمت کنیم.

او ادامه داد: رسانه ملی نیز در خصوص اصل برخورد و مقابله با کرونا و اطلاع رسانی در موضوع مواسات نقش مهمی ایفا کرد که در رسانه‌های جهانی بی نظیر بود.