گردشگری و توریسم

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان: برگزاری تورهای طبیعت‌گردی غیرقانونی است

امیر ارجمند روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: این روزها تبلیغات تورهای طبیعت گردی در زنجان برای ایام ماه رمضان و تعطیلات نیمه خرداد بدون مجوز قانونی و خلاف موازین وضع شده است، این افراد بدون مجوز از آژانس و یا موسسه گردشگری اقدام به برگزاری تور می‌کنند و هیچ نظارتی توسط معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بر نحوه عملکرد آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: روزهایی که به دلیل جلوگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا بسیاری از موزه‌ها و اماکن گردشگری و تفریحی حتی مداس تعطیل شده‌اند، برخی از تورلیدران طبیعت گردی زنجان از این فرصت برای برگزاری تور گردشگری به مناطق طبیعی بهره می‌برند تا مسافران را در این شرایط ترغیب به سفر کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با بیان اینکه برگزاری تورهای طبیعت گردی توسط تورلیدران گردشگری و لیدرهای محلی به هیچ عنوان مجاز نبوده و باید لغو شود، گفت: در صورت مشاهده رعایت نشدن این موضوع، بدون اغماض کارت تور لیدری مجریان لغو می­ شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم امکان پیش‌بینی دامنه تبعات و آثار شرایط موجود، لازم است تورلیدران از ایجاد هرگونه تعهد الزام‌آور برای سفرهای طبیعت گردی در زنجان خودداری کنند و تمهیدات لازم را برای بازگرداندن وجوه گردشگران مدنظر قرار دهند.