گردشگری و توریسم

اخبار کوتاه روز دوشنبه گلستان

رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: بیش از ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات جبران خسارات سیل سال ۹۸ برای ساماندهی رودخانه‌های مراوه‌تپه اختصاص یافت.

جمشید بهمنی اظهار داشت: با توجه به جریان سیلاب‌های سال ۹۸ و فروردین امسال، عملیات لایروبی در بازه‌های شهری رودخانه اترک و مسیل‌های قرقجیق و آنه‌کری با هدف کاهش خطرات ناشی از سیلاب به تاسیسات شهری و مناطق مسکونی و افزایش امنیت خاطر مردم در حال انجام است و تاکنون هزار متر از این رودخانه ها لایروبی شد.

**

فرمانده انتظامی آزادشهر از غرق شدن نوجوان ۱۵ ساله در آب بندان یکی از روستاهای اطراف شهرستان خبر داد و گفت: جسد این نوجوان پس از چند ساعت تلاش تیم‌های امدادی پیدا شد.

**

فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری کلاهبردار ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی خبر داد و گفت: با شکایت تعدادی از شهروندان از فردی به اتهام کلاهبرداری در بندرترکمن، در بررسی ماموران مشخص شد این متهم با جلب اعتماد کشاورزان استان‌های خراسان شمالی و رضوی محصولات آنان را خریداری و پرداخت مبلغ را به زمان پس از تحویل بار محول می‌کرد.

سردار روح‌الامین قاسمی افزود: متهم پس از تحویل بار، محصولات را به مکانی دیگر منتقل کرد و قبل از انتقال وجه به حساب کشاورزان فرار کرد که با تحقیقات پلیس در مخفیگاه‌اش در بندرترکمن شناسایی و دستگیر شد. 

**

بر اساس اطلاعیه هیات والیبال گلستان و فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران، نشست هم اندیشی برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال با حضور ۷۰ نفر از پیشکسوتان، مربیان و کارشناسان از جمله رامین بابایی و عظیم جزیده از گنبدکاووس امروز در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک تهران برگزار می‌شود.

رامین بابایی سرمربی فعلی تیم ملی والیبال افغانستان و عظیم جزیده سرمربی فصل گذشته تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس است.

**

فرماندار آق‌قلا از توزیع ۶۷ تن اقلام ضروری و مایحتاج عمومی در این شهرستان خبر داد گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون ۲۷ تن برنج، ۲۷ تن شکر و ۱۳ تن و ۶۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد وارداتی گوساله در این شهرستان توزیع شد.

امیر شیر توماج همچنین از آمادگی هشت مرکز برای خرید گندم کشاورزان خبر داد و اظهارداشت: ۷۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی آق قلا در سال زراعی ۹۹-۹۸ زیر کشت غلات رفته که ۵۴ هزار و ۷۱۰ هکتار آن گندم است.

وی پیش بینی کرد با توجه به شرایط کشت مناسب و افزایش نزولات جوی ۱۶۲ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شود.

**

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز گلستان در نشست کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز بندرگز، بر ضرورت پیگیری و اجرای طرح سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی و پلاک کوبی دام توسط دستگاه‌های متولی تاکید کرد.

ابراهیم دشتیان افزود: باتوجه به اینکه بیشتر کالاهای قاچاق موجود در گلستان از سمت غرب استان وارد می‌شود، ایجاد ایست و بازرسی موقت در ورودی استان (پلیس راه نوکنده) توسط عوامل انتظامی و با هماهنگی دستگاه قضایی ضروری است.

**

ابراهیم کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در گمرک مرزی و ایستگاه راه آهن اینچه برون گفت: بر اساس آخرین پیگیری‌های صورت گرفته برای بازگشایی مرزهای زمینی و ریلی با ترکمنستان مقرر شد هر ۲ کشور اقدام به ساخت تونل بهداشتی ضدعفونی کننده تریلر و واگن کنند.

مدیر کل گمرکات گلستان نیز از انتظار ۷۴ واگن صادراتی شامل سیمان، آهن آلات، کاشی و سرامیک برای حمل به کشورهای آسیای میانه و حاشیه دریای خزر خبر داد.

سید ابراهیم حسینی افزود: ۱۷ کامیون ترانزیتی و ۱۹ کامیون صادراتی نیز در انتظار بازگشایی مرز اینچه برون برای صادرات کالا به مقصد کشورهای هدف هستند.