اخبار گردشگری

چگونه برنده مسابقه عکاسی باشم

مسابقه عکاسی نگاهی با پنجره

قوانین مسابقه را بدانید و پیروی کنید
با دقت تمامی قوانین مسابقه را مطالعه کنید.در حالی که ممکن است خواندن آنها کمی خسته کننده باشد اما شرایط ورود به مسابقه فضایی است که شما برای حضور و چگونگی شرکت در مسابقه تصمیم گیری می کنید.

سوالات متداول مسابقه عکاسی نگاهی با پنجره

به موضوع مسابقه بچسبید
این مسئله ما را به سمت نکته بسیار مهمی سوق می دهد – نکته ای آشکار اما مهم – توجه به موضوع مسابقه بسیار مهم است. یکی از نکته های مهم در داوری عکس ها ارتباط عکس با موضوع است.

خوب فکر کنید
اگر قبل از عکاسی کمی راجع به موضوع تفکر و تحقیق انجام دهید. حتما شانس بیشتری برای برنده شدن پیدا می کنید. با مطالعه موضوع و مراجعه به عناوین مشابه موضوع در مسابقات دیگر، می توانید اطلاعات بسیار خوبی کسب کنید.

از کلیشه ها دوری کنید
هزاران عکس در مسابقات عکاسی شرکت داده می شوند. اگر عکس شما مانند همه باشد، احتمال صعود به مرحله بعدی صفر خواهد بود. سعی کنید دانش خود را در مورد قوانین ترکیب بندی افزایش دهید و از ترکیب های قوی، غیر معمول و رنگ های شگفت انگیز در عکس های خود بهره ببرید.

عناصر موجود در عکس را محدود کنید
یکی از اشتباهات بزرگ شما می تواند بی توجهی و استفاده از عناصر اضافی در قاب تصویر باشد. عناصر انحرافی در پس زمینه، پیش زمینه، رنگ های اضافی و غیره می توانند به معنی تفاوت بین یک ایده معمولی با یک اثر خارق العاده باشند.

به دنبال جذب احساسات باشید
خیلی خوب به بینندگان خود فکر کنید. سعی کنید در عکس داستانی را بگویید تا از لحاظ احساسی بیننده را با عکس درگیر کنید.
سعی کنید نوعی واکنش را در کسانی که به تصویر نگاه می کنند برانگیخته کنید.