گردشگری و توریسم

اجازه مصادره نیازهای پزشکی از بخش خصوصی نیویورک صادر شد

بیل دی بلاسیو روز جمعه در نشست خبری مربوط به وضعیت ویروس جدید کرونا در شهر نیویورک این مطلب را مطرح کرد و افزود: ما به ۴۵ هزار نیروی درمانگاهی، هفت هزار و ۵۰۰ نفر نیروی بیمارستانی و همچنین ۲۰ هزار تخت مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) برای هفته پیش رو، نیاز داریم.

وی ادامه داد: تصور کنید عزیزانتان به این دستگاه‌ها نیاز داشته باشند تا زنده بمانند. پزشکان نمی‌توانند به آنها بگویند صبر کنید تا دستگاه برسد. از این رو، بخش‌های درمانی نیویورک همین الان به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارند.

شهردار نیویورک تاکید کرد آن دسته از بخش خصوصی که در برابر ارائه این تجهیزات پزشکی مقاومت کنند، مقامات اجرای قانون اجازه استفاده از نیروی قهریه برای مصادره اموال را دارند.

تا این ساعت بر اساس گزارش‌های منتشر شده ۲۶۶ هزار و ۶۷۱ نفر در آمریکا به کووید-۱۹ گرفتار شده‌اند که ۶ هزار و ۹۲۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در ایالت نیویورک هم تعداد بیماران کرونا از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشته و تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری هم به ۲ هزار و ۵۴۰ نفر رسیده است.

استفاده همگانی از ماسک صورت/تداوم خانه‌نشینی

اداره بهداشت و درمان نیویورک هم روز جمعه به همه شهروندان توصیه کرد به هنگام خروج از منزل از ماسک صورت استفاده کنند تا در جلوگیری از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا (کووید-۱۹) کمک کنند.

در این توصیه نامه البته تاکید شده است استفاده از ماسک صورت در برابر این بیماری مصونیت نمی‌دهد و لازم است همچنان تا حدممکن در منزل بمانند به ویژه اگر بیمار باشند.

اداره بهداشت نیویورک تصریح کرده است حتی در صورت استفاده از ماسک و دستکش هم باید فاصله نزدیک به ۲ متر بین خود و دیگران حفظ شود و دوری جسمی و بهداشت مناسب همچنان تداوم یابد.

در این توصیه نامه خاطرنشان شده است استفاده از ماسک صورت یکی از اقدامات احتیاطی دیگری است که می توانیم برای کمک به جلوگیری از گسترش این ویروس استفاده کنیم.