گردشگری و توریسم

شناسایی ۱۱۷۴ مبتلای جدید به کرونا در آلمان

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شمار مبتلایان در آلمان به کرونا به ۶ هزار و ۱۲ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، مؤسسه پزشکی روبرت کخ آلمان اعلام کرد که بین روزهای یکشنبه و دوشنبه یک هزار و ۱۷۴ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند و جان‌باختگان نیز به ۱۶ نفر رسیده است.

آلمان روز دوشنبه با هدف مهار شیوع کرونا، کنترل مرزهایش را با اتریش، دانمارک، فرانسه، لوکزامبورگ و سوئیس در دستور کار قرار داد.

مقام‌های آلمان اعلام کردند که به دنبال اجرایی شدن تصمیم کنترل مرزها، تنها افرادی که دلایل معتبر برای سفر دارند از جمله رانندگان کامیون انتقال کالا می‌توانند از مرزها عبور کنند.

پیش‌تر مقام‌های آلمان با بستن مرزهای خود با اتریش، سوئیس و فرانسه برای کنترل شیوع ویروس کرونا موافقت کرده‌ بودند.

این در حالی است که هجوم مردم آلمان به داروخانه‌ها، مراکز فروش مواد خوراکی و بهداشتی، بسیاری از فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها را با کمبود مایحتاج روبرو کرده است.

در روزهای گذشته و به دنبال همه‌گیری بیماری کرونا در اروپا، صدراعظم آلمان دیدارش با رؤسای دولت‌های صربستان و لوکزامبورگ را لغو و دیدار ویدئو کنفرانسی را جایگزین آنها کرد.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافته، بسرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت کرده و اکنون بیش از ۱۴۰ کشور را درگیر کرده است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، تاکنون ۱۷۴ هزار و ۹۶۵ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۷ هزار و  ۸۶۷ نفر بهبود یافته و ۶ هزار و ۶۸۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.