گردشگری و توریسم

آمادگی هنرمندان گنبدی برای قطع زنجیره انتقال کرونا

این هنرمندان با اعلام آمادگی برای پیوستن به پویش “سهم من در بحران کرونا” به ایرنا گفتند که برای تهیه و تولید آثار هنری با هدف بازدارندگی مردم از حضور در خیابان‌ها و حفظ سلامت آنان آمادگی کامل دارند.

مدرس رشته هنر در یکی از آموزشگاه های گنبد گفت: کرونا بیماری فراگیری است که نمی توان به آن بی تفاوت بود و به همین دلیل تلاش کردم با تهیه عکس و گزارش های کوتاه و استفاده آن در فضای مجازی، مردم را نسبت به تبعات آن آگاه و شهروندان را به رعایت نکات بهداشتی ترغیب کنم.

حسن رحیمی یکی از مواردی که گمان می کنم بتواند موجب درک اهمیت این بیماری شود، تهیه عکس و گزارش از مبتلایان به کرونا است اما هنوز موفق به انجام آن نشدم.

وی با اشاره به دعای “خدایا از من به دیگر آسیب نرسان” که صبح هر روز زمزمه می کند از مردم خواست منتظر دست غیبی برای حل مشکلات نباشند و با عمل به توصیه کارشناسان و به خصوص ماندن در خانه، از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنند.

این هنرمند از مردم خواست در کنار رعایت مسائل بهداشتی و حقوق شهروندی، با توجه به کمبود اقلام بهداشتی در داروخانه‌ها برای مقابله با شیوع کرونا، به اندازه نیاز ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی خریداری کنند تا شهروندان دیگر هم امکان تهیه این اقلام را داشته باشند.

وی همچنین گفت: از زمانی که در خانه بسر می‌برم برای بررسی تاریخ تئاتر گنبد و تدوین کتابی با همین عنوان استفاده خواهم کرد.

مدرس تئاتر گنبدکاووس و مدیر گروه رشته تئاتر موسسه آموزش عالی لامعی گرگان نیز رعایت بهداشت فردی و عمل به توصیه‌های پزشکان در کنار قرنطینه خانگی را در قطع زنجیره سرایت ویروس کرونا مهم دانست و گفت: در شرایط فعلی که کلاس‌های آموزشگاه و دانشگاه‌ها تعطیل شده ارتباط با هنرآموزان را از طریق فضای مجزای دنبال می کنم.

سعید کاظمیان افزود: در قرنطینه خانگی‌ به سر می برم و از این فرصت برای مطالعه و انجام کارهای پژوهشی استفاده می‌کنم و به دیگران هم توصیه دارم دوستان و خانواده‌هایشان را به ماندن در منازل تشویق کنند.

اسماعیل جاجرمی شاعر گنبدی نیز گفت: وقتی در جامعه‌ یک بحران عمومی بوجود می‌آید وظیفه تک تک افراد جامعه هوشیاری نسبت به بحران عمل به توصیه‌های مسوولان است.

وی افزود: تلاش می کنم در حد توان و با تهیه متن‌های ادبی و شعر در خصوص کرونا و انتشار آن در فضای مجازی مردم را از حضور در تجمعات غیرضروری منع کنم.  

وی از مردم خواست در این شرایط خونسردی خود را حفظ کرده و نکات مورد نظر مسوولان بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا را جدی بگیرند.

اعظم دولت‌آبادی هنرمند نقاش و سفالگر گنبدی نیز گفت: با شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامت هنرجویان، آموزشگاه خود را تعطیل کرده و خانه‌نشین شدم.

وی از مردم خواست با رعایت بهداشت فردی و انجام قرنطینه‌ خانگی به فروکش کردن بحران کرونا در کشور کمک کنند چرا که تردد بی‌دلیل در شهر نتیجه‌ای جز به خطر افتادن جان‌ شهروندان ندارد.

وی با اشاره به مشکلات مالی پیش‌آمده ناشی از تعطیلی آموزشگاه‌اش از مسوولان خواست برای حل مشکلات این قشر و ایجاد انگیزه در آن ها برای ادامه فعالیت هنری در دوران قرنطینه خانگی فکر اساسی کنند.

 طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، تاکنون ۷۲ شهروند گلستانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.