گردشگری و توریسم

روستاهای بخش خنافره شادگان مشکل کمبود آب دارند

به گزارش ایرنا تعدادی از اهالی روستاهای بخش خنافره شادگان روز پنجشنبه در دیدار چهره به چهره با استاندار خوزستان اظهار داشتند: روستاهای پایین دست این بخش که در فاصله دورتری از تأسیسات آبرسانی واقع اند با مشکل جدی کمبود آب آشامیدنی مواجه بوده به طوری که روزانه باید برای خرید آب آشامیدنی راهی شهر شادگان شوند.

اهالی روستاهای مذکور خواستار حل این مشکل از سوی استاندار خوزستان شدند و افزودند: علاوه بر مشکل کمبود آب آشامیدنی روستاهای بخش خنافره، دام این منطقه نیز با مشکل جدی کمبود آب مواجه می‌باشند.

استاندار خوزستان نیز در کشاورزان و اهالی روستاهای بخش خنافره نیز با تائید مشکل کمبود آب شرب در روستاهای شادگان گفت: در برخی روستاهای شادگان بخصوص بخش خنافره مشکل کمبود آب شرب وجود دارد که بخشی از این مشکل به انشعابات غیر مجاز بر می‌گردد زیرا به ازای هر فرد در شادگان ۹۰ لیتر آب در شبکه آب روستایی تزریق می‌شود.

غلامرضا شریعتی تصریح کرد: بهره برداری غیر مجاز از شبکه آب روستایی در شادگان روستاهای پایین دست را از دست یابی به آب محروم کرده است و قرار است مدیریت سازمان آب و برق استان خوزستان با تقسیم کار، مشکل بی آبی و کم آبی روستاهای این شهرستان را برطرف کند.

وی افزود: با قول مساعد وزیر نیرو قراراست برای رفع مشکل آب شرب در شادگان تعدادی تانکر آبرسانی به استان خوزستان اعزام شود.

استاندار خوزستان همچنین از افزایش خروجی آب از سد مارون برای تأمین آب کشاورزی شادگان خبر داد و گفت: از سه روز گذشته خروجی سد مارون، ۹۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش یافت تا آب به شادگان و مناطق انتهایی این شهرستان برای کشت تابستانه برسد و این اقدام تا پایان تیر ماه ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به کمبود آب در شادگان، ۳۵ متر مکعب بر ثانیه به ورودی آب این شهرستان افزایش خواهد یافت و مسئولین این شهرستان با برنامه ریزی در شورای کشاورزی این آب را به

گونه‌ای مدیریت کنند تا تمامی روستاها بتوانند به آب مورد نیاز برای تأمین کشت تابستانه یا نخیلات دست یابند.

استاندار خوزستان با اشاره به خسارت‌های سیل در مناطق سیل زده شادگان گفت: روستاییان سیل زده در شادگان به ارزیابی بنیاد مسکن هرمزگان بعنوان استان معین معترض بودند که بنا شد این ارزیابی مجدد صورت گیرد.

وی گفت: ارزیابی خسارت سیل زدگان به صورت کارشناسی و نگاه بازتر صورت خواهد گرفت تا منازل آسیب دیدگاه نوسازی و یا ترمیم شوند و فرماندار شادگان ناظر این ارزیابی‌ها خواهد بود، تمام تلاش دولت برطرف کردن خسارات سیل است تا شرایط به روال عادی برگردد.

طغیان رودخانه‌های کارون، کرخه و دز ناشی از بارش‌های سنگین در مناطق بالادست در فروردین ماه امسال موجب وقوع سیلاب در مناطقی از استان خوزستان و تخلیه ده‌ها روستا شد.

شادگان با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

۷۱۰۴/۶۰۶۸