گردشگری و توریسم

بازارچه صنایع دستی سعدالسلطنه قزوین ثبت جهانی می شود

به گزارش ایرنا، علیرضا خزائلی روز دوشنبه در نشست تجلیل از خدمات ستاد سفر استان قزوین افزود: ثبت جهانی این بازار به رونق گردشگری قزوین کمک خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: به دلیل جاری شدن سیلاب و همچنین همدردی با مردم سیل زده کشور میزان بازدید از جاذبه های گردشگری استان در ایام نوروز 40 درصد کاهش داشت.
این مسئول ادامه داد: بیشترین میزان بازدیدها در این ایام مربوط به سرای سعدالسلطنه و مسجد جامع عتیق بود.
وی به افزایش 16 درصدی اسکان مسافران نوروزی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: طی همین دوره به طور میانگین 250 هزار نفر شب در مراکز اقامتی استان اسکان مسافر ثبت شد که به نسبت مدت مشابه سال پیش با افزایش چشمگیری روبرو بود.
خزائلی همچنین گفت: افزایش آمار اسکان مسافران استان درحالی است که بیشتر استان های کشور مانند خوزستان با کاهش 71 درصدی در این زمینه روبرو بودیم که البته وقوع حادثه سیل در این خصوص بی تاثیر نبود.
رای سعدالسلطنه قزوین بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده کشور است که در زمان قاجاریه و اواخر سلطنت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد.
این بنای ارزشمند تاریخی با وسعت 6.2 هکتار، دارای چهارسوق بی نظیری بوده و از تقاطع 2 راستا تشکیل شده و بر فراز آن نیز گنبد کاشی کاری شده قرار دارد.
مجموعه تاریخی سعدالسلطنه که در حاشیه بازار و در مرکز شهر قزوین واقع شده، سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی است.
این مکان در سال های گذشته با مرمت و بهسازی، به یکی از کانون های جذب گردشگر در استان قزوین تبدیل شده است.
طی سال های اخیر یکی از بزرگترین بازارهای صنایع دستی کشور در این مکان راه اندازی شده است.
9925*3013

انتهای پیام /*


فرهنگی


بازار صنایع دستی


سعدالسلطنه


ثبت جهانی