گردشگری و توریسم

اقامت گردشگران نوروزی در البرز 48 درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام فخرالدین صابری روز یکشنبه در نشست باخبرنگاران افزود: در ایام نوروز امسال 28 هزار و 128 مسافر و گردشگر از خدمات مراکز اقامتی استان البرز بهره مند شدند.
وی بیان داشت : فعالیت نوروزگاه ها و اجرای طرح های فرهنگی برای جذب گردشگران از مهمترین علل افزایش اقامت گردشگران در استان البرز بوده است.
صابری گفت: امسال 134 دفتر خدمات گردشگری در 6 شهرستان تابعه استان البرز به مسافران و گردشگران خدمات لازم ارائه دادند.
وی افزود: دراین مدت 49 هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر و پانسیون با 2 هزار و 562 تخت به گردشگران خدمات ارائه کردند که 450 نفر راهنمای دارای کارت ویژه در سطح استان به کار گرفته شد .
وی بیان داشت: در این مدت 119 سفره خانه سنتی در سطح استان فعال بود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: بیش از یک هزار و 700 مورد بازدید نظارتی از دفاتر مسافرتی ، اقامتی و گردشگری با همکاری سایر دستگاه های استان انجام شد.
وی ، راه اندازی پایگاه های اطلاع رسانی با همکاری دستگاه های اجرایی در میدان حافظ، امیر کبیر، حاشیه اتوبان اشتهارد، جاده طالقان،جاده نظرآباد و ساوجبلاغ و برگزاری پنج نوروزگاه از جمله در کاخ مروارید کرج، تپه ازبکی و تالاب صالحیه با حضور هنرمندان کشوری و استانی ،برپایی نمایشگاه سوغات محلی در تمام شهرستان ها، برپایی سیاه چادرهای عشایر و هفت سین ازجمله اقدامات برای جذب گردشگران در استان البرز نام برد.
صابری، چاپ و توزیع بیش از 45 هزار دفترچه اطلاع رسانی برای جذب گردشگران و معرفی جاذبه های استان را از دیگر اقدامات ذکر کرد.
وی گفت: از 28 اسفندماه 97 تا 17 فروردین ماه جاری خدماتی لازم به گردشگران در سطح استان ارائه شد .
مدیرکل میراث فرهنگی البرز با بیان اینکه این استان تاکنون از مناطق عبوری برای مسافران به شمار می رفته، افزود:تلاش ها بر این است که البرز به مقصد گردشگری تبدیل شود.
استان البرز دارای حدود 500 اثر تاریخی و طبیعی است که مورد توجه گردشگران قرار دارد.
7410/ 6155

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


البرز


اقامت